Premiera Fiata 500e miała odbyć się w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, ale z oczywistych powodów do tego nie doszło. Skończyło się jak w przypadku innych marek i innych modeli, czyli na publikacji informacji w internecie.
Fiat rozpoczął przyjmowanie zamówień na swoje pierwsze e-auto. Jego cena po przeliczeniu na polską walutę to około 165 tys. zł, lecz z czasem mają pojawić się tańsze wersje. Początkowa produkcja rozpoczęła się już w fabryce Fiata Mirafiori pod Turynem, a od czerwca tego roku rozpocznie się produkcja na znacznie większą skalę.
Samochód będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 87 kilowatów oraz baterią litowo-jonową o mocy 42 kWh. Trzydrzwiowa Prima będzie w stanie pojechać z maksymalną prędkością 160 km/godz. Ładowanie w domowym garażu potrwa 6 godz., przy korzystaniu w szybkich ładowarek zwiększenie zasięgu o 50 km będzie trwało 5 minut, a wypełnienie baterii w 80 proc – 35 minut.
Dacia Springs najtańszym samochodem elektrycznym w Europie. Polacy pokochają ją jak Duster?
Zwykła 500-tka, cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem i do dziś można go zakupić. Wydaje się, że jego największym rywalem może być… wersja 500e. Choć sa bardzo do siebie podobne, to jednak posiadają bardzo wiele różnic. 500e jest bardziej przestrzenna, posiada zupełnie nową deskę rozdzielczą, a centralne miejsce zajmuje panoramiczny ekran o przekątnej 10,25 cala, za pomocą którego obsługujemy większość funkcji samochodu.
Nowe 500e jest bardzo nowoczesne również pod względem systemów wsparcia kierowcy. W premierowej edycji „la Prima” na liście wyposażeniaznajduje sięm.in. LEDowe oświetlenie, 17-calowe felgi, nawigacja oraz zestaw systemów asystujących kierowcy. Powstanie zaledwie 500 sztuk tej odmiany, która dostępna jest tylko jako kabriolet.