Tak wygląda i brzmi elektryczna przyszłość rajdów. Ken Block szaleje bokami na pustyni elektrykiem z ponad 1000 Nm momentu

Tak wygląda i brzmi elektryczna przyszłość rajdów. Ken Block szaleje bokami na pustyni elektrykiem z ponad 1000 Nm momentu

25 interakcji
block-odyssey21

Podaj dalej

Podczas ostatniego etapu tegorocznego Rajdu Dakar, dokonano rekonesansu Oddysey 21. To elektryczny samochód terenowy, którym będą rywalizowali kierowcy w przełomowej serii rajdów elektrycznych Extreme E.

Za sterami prototypu zasiadł Ken Block. Twórca klipów z serii Gymkhana oraz pasjonat rajdów nie ukrywał frajdy z prowadzenia tej nietypowej konstrukcji. Zestaw baterii i silników elektrycznych zapewniał mu 550 KM i 1016 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ken Block: Miło było w końcu to coś rozpędzić. Uwielbiam to jak można być w nim agresywnym i poruszać się podczas hamowania. Jestem tak przyzwyczajony do silnika spalinowego, w którym musisz zadbać o właściwe turbodoładowanie. Tutaj moc jest uwalniana tak natychmiastowo. O wiele wcześniej niż mogłem się spodziewać. Dla mnie to była niesamowita zabawa!

Na nagraniu poniżej widać jak Amerykanin sprawdza limity pojazdu na piaskach Arabii Saudyjskiej. Oddysey 21 w obecnej specyfikacji potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/godz. w zaledwie 4,5 sekundy. Jak na tak masywną konstrukcję, z miękkim zawieszeniem oraz pomiarze na luźnej nawierzchni – to wszystko robi wrażenie.

Ostateczna wersja elektrycznej terenówki będzie gotowa na 2021 r., gdy rozpocznie się serial Extreme E, za którym stoi m.in. pomysłodawca Formuły E. Uczestnicy odwiedzą wiele lokalizacji, których otoczenie jest symbolem zmian klimatu.

Pierwszą destynacją w dniach 22-24 stycznia 2021 r. będzie trasa nad jeziorem Lac Rose (przybiera różową barwę od sinic i minerałów) w Senegalu. Kolejne wyprawy zaplanowane są do rezerwatu Sharaan w saudyjskim Al-Ula, nad rzekę Kali Gandaki (dopływ Gangesu) w Nepalu, do Kangerlussuaq na Grenlandii oraz deszczowych lasów w Amazonii (Brazylia).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News