Dzisiaj (21 stycznia) PZM opublikował regulamin Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski na sezon 2020. Poznaliśmy lokalizację wszystkich rund oraz inne ciekawe zmiany.
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski w sezonie 2020 obejmą łącznie sześć rund. Dwie z nich odbędą się poza granicami naszego kraju, a jedną określono rajdem 1 kategorii.
− rajdy kategorii I – 77 Rajd Polski
− rajdy kategorii II – 48 Rajd Świdnicki-Krause, Rajd Nadwiślański, Rajd Zemantija, 29 Rajd Rzeszowski, Rajd Śląska, 46 Rajd Koszyc
Zagraniczne rundy to oczywiście Rajd Zemantija oraz Rajd Koszyc. Ten drugi stanowił już rundy RSMP w latach 2010, 2011, 2012.
Ponadto zmieniła się również punktacja cyklu. Zgodnie z wytycznymi FIA aż piętnaście pierwszych załóg będzie zdobywało punkty.
Następną zmianą, którą trzeba zdecydowanie zaliczyć do pozytywnych, jest wprowadzenie Pucharu Debiutanta. Będą w nim mogły wziąć udział załogi, które posiadają licencję RN. Organizator przewidział dla nich również mniejsze wpisowe (maksymalnie 1000 zł) oraz nagrody składające się nie tylko z pucharów.
Najszybsze załogi mogą spodziewać się nagród finansowych w postaci zwrotu wpisowego, w zależności od zajętego miejsca.
- za 1 miejsce – 100% podstawowego wpisowego,
- za 2 miejsce – 66% podstawowego wpisowego,
- za 3 miejsce – 33% podstawowego wpisowego,
Puchar będzie odbywał się przy następujących rundach RSMP:
- 48 Rajd Świdnicki-Krause
- Rajd Nadwiślański
- 29 Rajd Rzeszowski (2 Etap Rajdu)
- Rajd Śląska
Trzeba podkreślić, że w pucharze nie przewidziano podziału załóg na klasy. Tak czy inaczej, musimy szczerze przyznać, że jest to świetne posunięcie ze strony organizatorów, dzięki któremu zawodnicy z RSMŚl będą mieli okazję odwiedzić rudny RSMP, bez zmiany licencji i ponoszenia przesadnych kosztów.