Sporo nowości w RSMP w sezonie 2020. Są również pozytywne zmiany

Sporo nowości w RSMP w sezonie 2020. Są również pozytywne zmiany

26 interakcji
rajd_slaska_2018_lr_fot_janusz_boruta_dsc_7396

Podaj dalej

Dzisiaj (21 stycznia) PZM opublikował regulamin Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski na sezon 2020. Poznaliśmy lokalizację wszystkich rund oraz inne ciekawe zmiany.

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski w sezonie 2020 obejmą łącznie sześć rund. Dwie z nich odbędą się poza granicami naszego kraju, a jedną określono rajdem 1 kategorii.

− rajdy kategorii I – 77 Rajd Polski
− rajdy kategorii II – 48 Rajd Świdnicki-Krause, Rajd Nadwiślański, Rajd Zemantija, 29 Rajd Rzeszowski, Rajd Śląska, 46 Rajd Koszyc

Zagraniczne rundy to oczywiście Rajd Zemantija oraz Rajd Koszyc. Ten drugi stanowił już rundy RSMP w latach 2010, 2011, 2012.

Ponadto zmieniła się również punktacja cyklu. Zgodnie z wytycznymi FIA aż piętnaście pierwszych załóg będzie zdobywało punkty.

Następną zmianą, którą trzeba zdecydowanie zaliczyć do pozytywnych, jest wprowadzenie Pucharu Debiutanta. Będą w nim mogły wziąć udział załogi, które posiadają licencję RN. Organizator przewidział dla nich również mniejsze wpisowe (maksymalnie 1000 zł) oraz nagrody składające się nie tylko z pucharów.

Najszybsze załogi mogą spodziewać się nagród finansowych w postaci zwrotu wpisowego, w zależności od zajętego miejsca.

  • za 1 miejsce – 100% podstawowego wpisowego,
  • za 2 miejsce – 66% podstawowego wpisowego,
  • za 3 miejsce – 33% podstawowego wpisowego,

Puchar będzie odbywał się przy następujących rundach RSMP:

  • 48 Rajd Świdnicki-Krause
  • Rajd Nadwiślański
  • 29 Rajd Rzeszowski (2 Etap Rajdu)
  • Rajd Śląska

Trzeba podkreślić, że w pucharze nie przewidziano podziału załóg na klasy. Tak czy inaczej, musimy szczerze przyznać, że jest to świetne posunięcie ze strony organizatorów, dzięki któremu zawodnicy z RSMŚl będą mieli okazję odwiedzić rudny RSMP, bez zmiany licencji i ponoszenia przesadnych kosztów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News