Szybki quiz – ile jest obecnie różnych modeli AMG? Odpowiedź będzie rzecz jasna różnić się w zależności od rynku, ale zapewniamy że jest ich dużo.
Różne modele klasy A, C, E i S rozłożone na oznaczenia 43, 45, 53 i 63 (w tym jeszcze bardziej naszprycowane wersje „S”), nie wspominając o samodzielnych modelach AMG. Mamy tu pełen wachlarz wariantów GT Coupe – GT C, GT S, GT R itp. Do tego dochodzi jeszcze GT 4-Door coupe.
Jeśli uwzględnimy różne style nadwozia, istnieją 64 różne wersje AMG.
Mercedes-AMG S 65 Final Edition – ostatnie V12 z Afalterbach
Klienci poprosili, a AMG spełniło ich oczekiwania. To wszystko może jednak ulec drastycznym zmianom. Unijne przepisy dotyczące emisji spalin narzucają producentom średnią emisję CO2 wynoszącą 100 g/km.
Ze względu na mocne silniki z gamy AMG, Mercedes obecnie osiąga wyniki w okolicach 138 g/km. Financial Times donosi, że dealerzy oczekują radykalnej redukcji składu AMG nawet o 75%. Wszystko przez walkę z czasem, aby osiągnąć cele w zakresie emisji do 2021 roku.
Redukcje nie będą dotyczyły tylko modeli spod znaku AMG. Mercedes planuje również wycofać słodką, 3-litrową rzędową szóstkę z niektórych modeli. Projekt EQC miał wystartować w Stanach Zjednoczonych na wiosnę 2019 roku, jednak został przełożony w czasie, ponieważ producent dąży do zaspokojenia popytu w Unii Europejskiej.
Modele AMG generują najwyższe zyski dla Mercedesa, jednak kary nakładane za nieprzestrzeganie przepisów mogą przewyższyć korzyści.
Przepisy wprowadzono w 2008 roku, więc producenci mieli wystarczająco dużo czasu, aby odpowiednio je zaplanować. Boom na SUVy oznaczał, że konsumenci żądali więcej modeli, a AMG z przyjemnością daje kupującym to, czego oczekują.
Ostatnie doniesienia sugerują także, jakoby modele takie jak C63 miały przejść na hybrydowy 4-cylindrowy silnik.
37 z obecnych modeli AMG korzysta z jednostki V8 z podobnym turbo. 13 z nich to czterocylindrowce, a pozostałe 14 korzysta z sześciu cylindrów. Nie mówimy nawet o jednostkach V12 na specjalne zamówienie.
Im bliżej terminu spełnienia norm emisji, liczby te będą się zmieniać. Choć ciężko oczekiwać, aby modele AMG ucierpiały na swoich osiągach, możemy spodziewać się dużo gorszych walorów dźwiękowych. W końcu co zastąpi stare dobre V8?
Hybrydowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe będzie produkował 805 koni mechanicznych?