Kobieta poprowadzi Mitsubishi Eclipse Cross w Rajdzie Dakar 2019

Kobieta poprowadzi Mitsubishi Eclipse Cross w Rajdzie Dakar 2019

8 interakcji
cg_evento01_r

Podaj dalej

Chociaż zespoły fabryczne Mitsubishi Motors nie angażują się już w sporty motorowe to 12 zwycięstw w rajdzie Dakar i 5 tytułów mistrzowskich w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata nadal są znakiem rozpoznawczym marki.

Hiszpański duch sportu

Pod tym względem lokalni dystrybutorzy Mitsubishi Motors zawsze odgrywali ważną rolę, począwszy od przełomowej decyzji podjętej we wczesnych latach 80 przez SONAUTO we Francji, aby wziąć udział w Rajdzie Dakar w ówczesnym Pajero, aż do obecnego wsparcia udzielonego przez Mitsubishi Motors Spain lokalnej zawodniczce, Cristinie Gutierrez, która zasiądzie za sterami prototypu Eclipse Cross (T1 proto) w tegorocznej edycji rajdu Dakar, który odbędzie się w dniach 6-17 stycznia 2019 roku.

Wspólnie z hiszpańskim pilotem Pablo Huete, 26-letnia zawodniczka zmierzy się z Dakarem, który zapowiada się co najmniej tak samo emocjonująco, jak poprzednie edycje. Trasa licząca ponad 5 000 km, została podzielona na dziesięć etapów, z których 70% przebiega po pustyni.

Cristina wystąpi w Dakarze po raz trzeci, po startach w 2017 oraz w 2018 roku, kiedy dotarła do mety jako najwyżej sklasyfikowana kobieta. Po intensywnych przygotowaniach jest gotowa podjąć wyzwanie: „Jak zawsze, gdy przychodzi zmierzyć się z Dakarem, masz nie tylko wielkie oczekiwania, ale czujesz także ogromny respekt. Moim głównym celem jest to, aby po raz trzeci z rzędu ukończyć ten najtrudniejszy rajd na świecie.”

Jednak nowy samochód i nowy zespół pozwolą nam konkurować z rywalami na najtrudniejszych etapach Dakaru. Jasne, że po dwóch latach doświadczeń, jestem również bardzo podekscytowana tegorocznym występem” – dodaje.

Specyfikacja techniczna samochodu

  • Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi (przód i tył)
  • Podwójne amortyzatory na każde koło, o regulowanej sile tłumienia ze stabilizatorem
  • Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD (przód i tył)
  • Stały napęd 4WD z centralnym mechanizmem różnicowym
  • 6-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów
  • elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
  • wentylowane tarcze o rozmiarze 280 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i z tyłu
  • Silnik: 340 KM/700 Nm przy 3 500 obr./min.
  • Bak: 350 litrów
  • Waga: 1,850 kg

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News