Czym jest asystent jazdy w korku?

Czym jest asystent jazdy w korku?

db2018au00561_large

Podaj dalej

Funkcje umożliwiające częściowo automatyczną jazdę w ogromnym stopniu zwiększają komfort podróży. Dzięki ich współdziałaniu np. Volkswagen Touareg, korzystając z asystenta jazdy w korku, może częściowo automatycznie poruszać się w uciążliwej dla kierowcy sytuacji jaką jest ciągłe podjeżdżanie w kolumnie aut w zatorze drogowym.

Na system wspomagający jazdę w korku składają się działający w oparciu o kamerę asystent utrzymania pasa ruchu „Lane Assist” oraz korzystający z radaru aktywny tempomat „ACC”. Żeby kierowca mógł skorzystać z zalet częściowo automatycznej jazdy, obydwa systemy muszą być włączone. Kierowca może włączać i wyłączać asystenta jazdy w korku aktywując funkcję „adaptacyjne prowadzenie po pasie ruchu”. Ten ostatni jest dodatkową funkcją systemu „Lane Assist”, dzięki której pojazd utrzymuje się na środku pasa ułatwiając w ten sposób kierowcy kierowanie.

W korku oraz w miejscach robót drogowych pojazd, utrzymując obrany tor jazdy, może podążać za znajdującymi się przed nim samochodami. Zależnie od sytuacji na drodze samochód może się automatycznie zatrzymać i – w określonym czasie – automatycznie ruszyć z miejsca, żeby kontynuować jazdę.

ACC, Lane Assist, adaptacyjny system utrzymywania toru jazdy oraz asystent jazdy w korku są funkcjami asystującymi, które wspierają kierowcę podczas jazdy w ramach możliwości swojego działania. Także gdy auto porusza się w trybie półautomatycznym kierowca ponosi odpowiedzialność za kierowanie nim i jest zobowiązany czuwać nad działaniem systemów asystujących, a także trzymać ręce na kierownicy. Ponadto musi być w każdej chwili gotowy do zaingerowania w działanie systemów wspomagających i przejęcia nad nimi kontroli.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News