Coś szybszego i bardziej sportowego od BMW? Nadchodzi M5 Competition, którego specyfikacja została przede wszystkim przygotowana z myślą do jazdy po torze.
Za 9000 euro ekstra w porównaniu do ceny standardowego M5 otrzymamy o 25 KM więcej, niż w przypadku standardowej wersji M5, a zatem 625 KM pod maską przy 800 Nm momentu obrotowego. W przełożeniu na osiągi nowy pakiet pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, a tempo do 200 km/h zajmuje zaledwie 10,8 sekundach. O 0,3 sekundy szybciej niż BMW M5. Niby niewiele, ale jednak. Z pakietem Competition Seria 5 jest w stanie osiągnąć do 305 km/h.
O właściwe brzmienie M5 Competition dba zmodyfikowany układ wydechowy, z rurami wydechowymi obtoczonych w czarnym chromie.
Inżynierowie z Monachium zmienili także oprogramowanie jednostki napędowej, a układ przeniesienia napędu został dostrojony do bardziej wyczynowej jazdy. Sztywniejsze nastawy zawieszenia mają generować większą prezycję prowadzenia na torze.
Pakiet Competition to swoista kropka nad i dla miłośników sportowej gamy BMW. Podobnie jak każdy samochód BMW serii M, nowe M5 Competition otrzymało również najnowszą wersję oprogramowania silnika, zawieszenia i układu kierowniczego.
Wszystkie modyfikacje mają na celu zapewnienie bardziej precyzyjnej kontroli w trakcie jazdy. Wersja Competition została także obniżona o 7 mm. Z zewnątrz widać drobne zmiany – nowy wzór felg i inne odcienie lakieru. Ponadto pojawią się również węglowo-ceramiczne hamulce.
Sportowe BMW serii M będą elektrykami lub hybrydami do 2030 r.