W sobotę 1 września zakończył się 1 Rajd Nowych Energii, w którym dzięki uprzejmości firmy GO+ EAuto, mogliśmy wziąć udział. To były pełne emocji cztery dni zmagań.
Rajd dla pojazdów elektrycznych rozpoczął się w środowy wieczór od honorowego startu na krakowskim rynku. Załogi przez 4 dni trwania imprezy musiały pokonać łącznie 732 km, z czego 284,46 km RT. Tak długa trasa wymagała od kierowców rozsądnego gospodarowania energią w samochodach oraz ciągłej koncentracji.
Wszystkie duety reprezentujące GO+ EAuto konsekwentnie pojawiały się na metach kolejnych etapów. Ta sztuka jednak nie udawała się wszystkim załogom biorącym udział w rajdzie. Goście z Włoch jadący Teslą na jednym z etapów uszkodzili koło w związku z czym, musieli się wycofać z imprezy. Innym załogom posłuszeństwa odmawiały akumulatory, przez co wracały na serwis na lawetach.
Organizator przygotował bardzo urozmaicone i trudne próby. Jazda wąskimi wiejskimi uliczkami wymagała pełnej koncentracji i momentami odwagi. Utrzymanie pozornie niskiej średniej prędkości oscylującej w granicach 46-48 km/h w pewnych partiach było prawdziwym wyzwaniem. Niektóre zakręty zmuszały kierowców do bardzo wolnej jazdy, a to powodowało, że na kolejnych metrach musieli znacznie przyśpieszać.
Całej imprezie pikanterii dodawały odcinki nocne, gdzie było jeszcze trudniej. Jadąc około 50 km/h przez las po bardzo krętych i niewidocznych łukach, szczytach, spadaniach, w dodatku bez elektrowni na masce, naprawdę było emocjonująco, a adrenalina dawała o sobie znać.
Do mety rajdu zlokalizowanej w muzeum lotnictwa w Krakowie nie dotarła tylko wcześniej wspomniana Tesla. Reszcie udało się szczęśliwie ukończyć zmagania. Z samochodów ekipy GO+ EAuto najszybszym duetem był Artur Burtan z Jackiem Stróżem jadący Fiatem 500e, którzy zajęli 3 miejsce w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce przypadło załodze Dider Malga i Anne Bonnel w Renault Zoe, a zwycięzcami zostali Artur Prusak z Łukaszem Nytko podróżujący Volkswagenem eGolfem.