Nie wszystkie samochody elektryczne i hybrydowe sprzedają się tak jak oczekują koncerny. Z uwagi na małą ilość zamówień niedługo zakończy się produkcja Audi R8 e-tron.
Jak się okazuje, zapowiadana ekspansja aut elektrycznych nie zawsze ma poparcie w rzeczywistości. W Europie uznania nie zyskał Opel Ampera, podobnie jak Mitsubishi MiEV, a Tesla cały czas notuje duże straty finansowe.
Do przegranych należy też Audi R8 e-tron, na które producent nie potrafił znaleźć klientów. Ten pojazd został zakupiony przez mniej niż 100 osób, natomiast konkurencyjne BMW i8 sprzedawane jest w tysiącach. Finalnie zdecydowano się ukończyć produkcję auta, które projektowano przez lata.
Audi R8 e-tron kosztowało milion euro, a nadwozie zostało zaprojektowane przez Polaka, Kamila Łabanowicza. Do napędu zastosowano cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 340 kW i maksymalnym momencie obrotowym 920 Nm, które pozwalają na osiąganie prędkości maksymalnej 210 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy.