Po rekordowym wyniku w marcu i późniejszym spadku w kwietniu, sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych we Francji ponownie pnie się w górę.
W maju na tamtejszym rynku zarejestrowano 2 105 szt. osobowych pojazdów tego rodzaju (w tym 87 z range extenderem). Oznacza to wzrost o 5,04% w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r.
Liderem ranking sprzedaży pasażerskich BEVów pozostaje Renault ZOE (1 085 rejestracji, – 11,79% r/r). Drugie miejsce zajął Nissan LEAF (331 rejestracji, + 39,66% r/r), zaś trzecie BMW i3 (117 rejestracji, +64,79% r/r). Wynik modelu jest jeszcze lepszy, przy uwzględnieniu 87 egzemplarzy wyposażonych w range extender.
Na kolejnych pozycjach znalazły się smart fortwo (68 szt.) oraz Peugeot Ion i Tesla Model S (po 63 szt.).
Przez pierwsze pięć miesięcy 2018 r. we Francji zarejestrowano łącznie 11 755 egzemplarzy osobowych samochodów z napędem elektrycznym, tj. o 9,1% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.
We Francji zwiększa się ponadto popularność zeroemisyjnych samochodów użytkowych. W maju zarejestrowano ich 459 szt. (+ 17,69% r/r). Najpopularniejszym modelem w tym segmencie było Renault Kangoo Z.E. (258 szt., +63,29% r/r), zaś kolejne miejsca zajęły: dostawcza wersja Renault ZOE (65 szt.), Peugeot Partner (39 szt.) i Citroën Berlingo (38 szt.)
Od początku stycznia do końca maja 2018 r. sprzedaż elektrycznych samochodów użytkowych we Francji osiągnęła poziom 2 820 szt. (+ 36,03% r/r).