Najnowsza 911-tka swoją premierę będzie miała 30 listopada w Kalifornii podczas Los Angeles Motor Show.
Nie wiedzieć czemu i zastanawiając się do jakich zaniedbań doszło, jeden z najbardziej rozpoznawalnych super-samochodów świata w swojej nowej, tak pilnie strzeżonej do tej pory odsłonie, stał zaparkowany bez kamuflażu przy jednej z ulic w Stuttgarcie.
Na pierwszy rzut oka nową 911 wyróżnia mocno przeprojektowany względem poprzedniej generacji tył, który wyznaczać ma nowy styl marki i którego inicjatorem ma być właśnie 911 oraz Taycan – nowe Porsche, którego debiut zaplanowany jest na 2019 rok.
Szczegółów technicznych na razie nie ujawniono zbyt wiele. Dyrektor modelu 911 August Achleitner wspomniał jedynie, że flagowy model koncernu będzie najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem marki, który zostanie wyposażony w najnowocześniejsze (być może przełomowe) systemy wspierające kierowcę. Ciekawostką może być także tajemnicza deklaracja szefa projektu.
August Achleitner – Dyrektor modelu 911: ” 911 będzie jednym z ostatnich samochodów do samodzielnego prowadzenia. ”
Brzmi niepokojąco ale w przypadku takich „rewelacji” zawsze należy mieć na uwadze możliwe zagrywki marketingowe i chęć zbudowania zainteresowania wokół nowego modelu.
Topowe wersje
Modele Turbo i Turbo S pozostaną w swej sylwetce muskularne i agresywne a charakteryzować będą je tradycyjnie szerokie nadkola oraz nieruchome tylne skrzydło. Lekko podniesiony tył może być raczej cechą konstrukcyjną niż wymaganiem technicznym, aby zmieścić hybrydowy układ napędowy. Chociaż 911 generacji 992 będzie pierwszym flagowcem, który będzie oferowany w technologii hybrydowej, ta zmiana nie będzie miała zauważalnego wpływu na wygląd zewnętrzny samochodu.
Co pod maską ?
Przyszłe gamy modeli 911, w tym GT3, będą wykorzystywać tylko turbodoładowane sześciocylindrowe silniki co oznacza koniec jednostek wolnossących.
Silnik GT3 dostarczy ponad 500 KM, podczas gdy standardowe modele będą miały dodatkowe 10-15 KM w stosunku do dzisiejszych Carrera i Carrera S. Obecne Carrera i Carrera S dostarczają odpowiednio 364 i 414 KM, więc 911 w podstawowej wersji będzie miała do dyspozycji 374 i 429 KM w wersji „S”. Topowe GT3 ma rozpędzać się do 100km/h w 2.9 sek.
Hybrydowy model 911 zostanie wprowadzony w 2020 r. Będzie napędzał sześciocylindrową jednostkę z silnikiem elektrycznym, zapewniając ograniczone funkcje elektryczne i zwiększone osiągi. Wariant hybrydowy może wytwarzać ponad 700 KM i wyposażony będzie w przycisk doładowania elektrycznego.
Ceny nowej 911 pozostają tajemnicą.