Toyota odniosła drugie z rzędu pyrrusowe zwycięstwo w 24 godzinach Le Mans. Prototyp TS050 Hybrid LMP1 do wygranej doprowadzili Fernando Alonso, Kazuki Nakajima i Sebastien Buemi, którzy wygrali Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC).
Wydawało się, że po triumf sięgnie Jose Maria Lopez (zmienikami byli Mike Conway i Kamui Kobayashi), którzy zaliczyli bardzo udany start na Circuit de la Sarthe. Jednak na 62 minuty przed końcem dobowego klasyku Toyota z nr 7 zwolniła między szykanami Mulsanne, tocząc się na trzecim biegu.
Czujniki wskazywały na przebicie prawej przedniej opony, którą zmieniono na przedostatnim pit-stopie. Jednak powietrze powoli uchodziło jednak z prawego tyłu i Argentyńczyk musiał powtórzyć zjazd do pit-lane. To pozwoliło wyjść na prowadzenie ubiegłorocznym zwycięzcom, których do mety na P1 doprowadził Nakajima.
Najniższy stopień podium wywalczyli zdublowani sześciokrotnie reprezentanci SMP Racing. Metę w BR Engineering BR1 przekroczył Stoffel Vandoorne (do ubiegłego roku oglądany w F1 – przyp. red.), zmiennik Michaiła Aloszyna i Witalija Pietrowa (byłego kolegi zespołowego Roberta Kubicy w Reanult F1 Team).
SMP Racing zdobyło czwarte podium z rzędu, ale nie pomogło im to w wyprzedzeniu Rebellion Racing w punktacji zespołowej sezonu 2018/2019. Szwajcarski zespół wicemistrzostwo świata zawdzięcza głównie wygranej na Silverstone po dyskwalifikacji fabrycznego zespołu Toyoty.
Drugie z rzędu zwycięstwo oglądano także w klasyfikacji LMP2, gdzie Signatech-Alpine triumfowało za sprawą trio Nicolas Lapierre/Andre Negrao/Pierre Thiriet. Francuski zespół wygrał w klasyfikacji sezonu LMP 2 po raz pierwszy od 2016 r. Szesnaste miejsce w klasie zajął polski zespół Inter Europol Competition, który reprezentowali Jakub Śmiechowski, James Winslow i Nigel Moore.
James Calado, Alessandro Pier Guidi i Daniel Serra (AF Corse) zapewnili Ferrari pierwsze od 5 lat zwycięstwo w GTE Pro (z modelem 488 GTE). W GTE Am wygrana padła łupem Porsche 911 RSR (Team Project 1), w którym zmieniali się Jorg Bergmeister, Patrick Lindsey oraz Egidio Perfetti.
24 godziny Le Mans 2019 – wyniki końcowe (czołówka)
poz. | klasa | kierowcy/zespół | okr. | strata |
---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | Buemi, Nakajima, Alonso Toyota Gazoo Racing |
385 | |
2 | LMP1 | Conway, Kobayashi, Lopez Toyota Gazoo Racing |
385 | + 16.972s |
3 | LMP1 | Petrov, Aleshin, Vandoorne SMP Racing |
379 | + 6 okr. |
4 | LMP1 | Jani, Lotterer, Senna Rebellion Racing |
376 | + 9 okr. |
5 | LMP1 | Laurent, Berthon, Menezes Rebellion Racing |
370 | + 15 okr. |
6 | LMP2 | Lapierre, Negrao, Thiriet Signatech-Alpine Matmut |
368 | + 17 okr. |
7 | LMP2 | Tung, Richelmi, Aubry Jackie Chan DC Racing |
367 | + 18 okr. |
8 | LMP2 | Perrodo, Vaxiviere, Duval TDS Racing |
366 | + 19 okr. |
9 | LMP2 | Hanson, Albuquerque, Di Resta United Autosports |
365 | + 20 okr. |
10 | LMP2 | Lafargue, Chatin, Rojas IDEC Sports |
364 | + 21 okr. |