Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że na koniec września w Polsce było dokładnie 7 tys. 807 stacji benzynowych. Zdecydowanie najwięcej, bo aż 1 tys. 784, kontrolował PKN Orlen. W strukturze płockiego koncernu 40 obiektów na ten funkcjonuje pod logo Bliska. Koncern jednak już jakiś czas temu zrezygnował z tej marki zmniejszając systematycznie liczbę tych stacji.
Pod względem liczby stacji w Polsce na drugim miejscu plasuje z 565 obiektami koncern BP. Z kolei trzecie miejsce należy do gdańskiego Lotosu, który na koniec trzeciego kwartału miał 496 stacji, w tym 194 działających wciąż z logo Optim. Jeżeli chodzi o niezależnych operatorów 223 stacji działała pod logo Moya, 83 obiekty należą do marki Pieprzyk, a 82 jako Slovnaft Partner.
Z danych POPiHN wynika, że 29,2 proc. rynku stacji kontrolują krajowe koncerny, 35,6 proc. należy do niezależnych operatorów, 19,5 proc. do zagranicznych koncernów, 13,2 proc. do sieci operatorów niezależnych działających pod wspólnym logo, a 2,5 proc. kontrolują hipermarkety.
Do koncernów zagranicznych należało w Polsce na koniec września 1 tys. 524 stacje. Natomiast niezależni operatorzy, w tym ci działający pod wspólnym logo, mieli około 3 tys. 807 punktów. Przy sieciach sklepowych działało na koniec września roku 196 stacji, a przy autostradach 82.
Obowiązkowe foteliki samochodowe z alarmem. Rodzicie już nie zostawią dziecka w aucie