Mobilność przyszłości to wciąż stawianie na prąd. Problem niewielkiej liczby punktów ładowania rozwiązano w Wielkiej Brytanii, gdzie auta można ładować wprost z latarni oświetlających ulice.
Jak ładować samochody elektryczne i hybrydowe?
Najlepiej prosto z latarni. Do niedawna było to jeszcze mrzonką przyszłości. Dziś stało się faktem. Siemens we współpracy z Westminster City Council, przekształcił 24 latarnie w punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Mieszkańcy mogą teraz ładować swoje samochody elektryczne i hybrydowe w różnych lokalizacjach wzdłuż Sutherland Avenue w Londynie. Z kolei kolejne dwie sąsiednie ulice mają zostać wyposażone w podobną infrastrukturę w najbliższych tygodniach. Ładowanie samochodów elektrycznych nigdy nie było tak łatwe.
Powody, dla których Brytyjczycy nie kupują samochód elektrycznych
Sart projektu jest następstwem badań przeprowadzonych przez Siemensa, które wykazały, że ponad jedna trzecia (36 procent) brytyjskich kierowców planuje kupić samochód hybrydowy lub elektryczny jako kolejny samochód. Eksperci zauważają, że 40 procent osób twierdzi, iż nie zdecydowały się na taki krok z powodu braku ładowarek. Dziś wszyscy miłośnicy elektromobilności bez problemu naładują swój samochód parkując przy ulicy.
Wzrost liczby samochodów elektrycznych i hybryd
„Electric Avenue, W9” – bo taką nazwę po wprowadzeniu nowej technologii nadano Sutherland Avenue pokazuje zmianę nastawienia do pojazdów elektrycznych doświadczaną przez stolicę Wielkiej Brytanii. Dane przygotowane przez Siemensa pokazują, że 80 procent kierowców w centrum Londynu uważa, że bardzo ważne jest poprawienie jakości powietrza. Dlatego władze miejskie stawiają na inteligentne rozwiązania w strukturze miejskiej. Dzielnica Westminster odnotowała 40-procentowy wzrost liczby pojazdów EV korzystających z publicznych stacji ładowania w 2019 r.
Brytyjski rekord
Westminster City Council ma obecnie więcej punktów ładowania niż jakikolwiek organ lokalny w Wielkiej Brytanii. Jest to łącznie 296 punktami ładowania, z których 24 znajdują się na „Electric Avenue, W9”. W przyszłym roku ich liczba ma wzrosnąć aż do 1000! „Wiemy, że połowa zanieczyszczenia powietrza w Londynie jest spowodowana transportem drogowym, a Westminster jest szczególnie ruchliwym obszarem. Chociaż nie jesteśmy w stanie rozwiązać problemu jakości powietrza w ciągu jednej nocy. „Electric Avenue W9” jest ważnym przykładem możliwości wykorzystania istniejącej infrastruktury miejskie. Pokazuje, jak będą wyglądać ulice mieszkalne w najbliższej przyszłości, i jakie działania przyspieszą propagowanie zakupu pojazdów o zerowej emisji ”- mówi Cedrik Neike, członek zarządu Siemens AG i dyrektor generalny Siemens Smart Infrastructure.