Volvo poinformowało, że jeszcze w I kwartale 2020 r. do Polski trafią pierwsze egzemplarze modelu XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda plug-in w ofercie szwedzkiej marki. Pojazd otrzymał silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy generujący 82 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Volvo XC40 w wersji PHEV będzie dostępne w Polsce w cenie od 215 500 zł.
Nowy model jest pierwszą hybrydą typu plug-in, która bazuje na platformie CMA. Dotychczasowe PHEVy Volvo były oparte na architekturze SPA. XC40 Recharge T5 otrzymał akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,7 kWh, który umieszczono w tunelu środkowym. W konsekwencji obniżono środek ciężkości pojazdu, a wersja zelektryfikowana oferuje bagażnik tej samej pojemności, co wszystkie pozostałe odmiany XC40 – czyli 460 litrów.
Zasięg samochodu w trybie elektrycznym wynosi od 40 do 45 km. Ładowanie od 0 do 100% trwa 3 godziny (napięcie 16A) lub 4 godziny (10A). Silnik elektryczny i spalinowy przenoszą napęd na koła przednie. W większych modelach PHEV od Volvo, silnik elektryczny napędza tylne koła, a spalinowy – przednie. Nowy układ wymagał zastosowania dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów.
XC40 Recharge to siódma hybryda typu plug-in w gamie Volvo. Szwedzki producent oferuje odmianę PHEV również w przypadku modeli XC90, V90, S90, V60, S60, XC60. W grudniu 2019 r. hybrydy plug-in odpowiadały za 18,5% sprzedaży Volvo w Europie. Tegoroczny plan zakłada osiągniecie poziomu powyżej 20%.