Volvo będzie sprawdzać pochodzenie kobaltu używanego do produkcji baterii aut elektrycznych

Volvo będzie sprawdzać pochodzenie kobaltu używanego do produkcji baterii aut elektrycznych

15 interakcji
Volvo XC40 Recharge Battery Package

Podaj dalej

Volvo Cars to pierwszy producent aut, który sięgnie po technologie blockchain, by identyfikować skąd pochodzi kobalt wykorzystywany do produkcji akumulatorów aut elektrycznych. To oświadczenie zbiega się z premierą pierwszego elektrycznego modelu Volvo XC40 Recharge.

Identyfikowanie źródeł pochodzenia surowców wykorzystywanych do produkcji akumulatorów litowo-jonowych, takich jak kobalt, jest jednym z głównych wyzwań dla producentów samochodów dbających o zrównoważony rozwój. Volvo Cars chce, aby klienci zelektryfikowanych modeli tej marki mieli pewność, że surowce wykorzystane do budowy akumulatorów zostały pozyskane w sposób etyczny i odpowiedzialny.

Technologia Blockchain, czyli jawny, rozproszony łańcuch danych, znacznie zwiększa przejrzystość dostaw surowca, ponieważ informacji o pochodzeniu określonego materiału nie da się tak zmienić, by nie zostało to zauważone. Volvo Cars zawarło porozumienie ze swoimi dwoma globalnymi dostawcami akumulatorów, CATL z Chin i LG Chem z Korei Południowej oraz wiodącymi światowymi firmami technologii blockchain, aby wprowadzić pełną identyfikację pochodzenia kobaltu. Ten projekt ruszy jeszcze w tym roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News