Volkswagen zamierza szybko doprowadzić do przełomu w dziedzinie samochodów elektrycznych i wzmacnia wysiłki w zakresie budowy infrastruktury zasilania. W całej Europie koncern wybuduje do 2025 roku łącznie 36.000 punktów ładowania, 11.000 z nich stworzy marka Volkswagen.
Powstaną one w fabrykach Volkswagena oraz u 3.000 dealerów marki we wszystkich większych miastach. Dysponując należącą do marki firmą Elli (Electric Life), która zajmuje się tego rodzaju infrastrukturą, oraz serwisem „We Charge” Volkswagen buduje mocną pozycję w biznesie zasilania samochodów w energię elektryczną. W rozbudowę sieci stacji w Europie koncern zainwestuje łącznie 250 milionów euro. Koncern prowadzi również inne działania przyczyniające się do powstawania coraz większej liczby stacji ładowania.
Z szacunków Volkswagena wynika, że w przyszłości 70 procent ładowań akumulatorów będzie odbywało się w domu lub w miejscu pracy właściciela auta. Dlatego od 2020 roku firma Elli należąca do Volkswagena klientom prywatnym oraz firmom zaoferuje wallboksy w przystępnych cenach wraz z montażem oraz dostawą energii ze źródeł odnawialnych. W fabrykach Volkswagena w Niemczech powstanie łącznie 4.000 punktów ładowania dla pracowników, wiele z tych punktów będzie ogólnodostępnych.
Około jednej czwartej ładowań będzie dokonywanych w publicznych stacjach zasilania w energię. Za pośrednictwem serwisu Volkswagena „We Charge” klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100.000 punktów ładowania w Europie – w dalszej perspektywie ma ich powstać 150.000. Planuje się ponadto podjęcie współpracy z sieciami handlu detalicznego tak, by klienci mogli wygodnie ładować swoje samochody podczas zakupów. Pierwszy krok w tym kierunku uczyniło Tesco w Wielkiej Brytanii, mają do niego dołączyć kolejne sieci.