Niemiecka marka z Wolfsburgu w lutym br. brylowała w wynikach sprzedaży na Starym Kontynencie. Tak przynajmniej wynika z najświeższych danych, opublikowanych przez europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA.
Klienci w Europie to właśnie po nowe modele Volkswagena najczęściej udawali się do salonów samochodowych. Statystyki, które prezentujemy poniżej, obejmują cały ubiegły miesiąc z rynków Unii Europejskiej oraz obszaru EFTA. Drugi miesiąc na rynku europejskim okazał się nieco słabszy od poprzedniego – dokładnie zarejestrowano 1 148 800 aut (-0,9%).
Ranking najpopularniejszych marek (wg. ACEA) w lutym 2019:
- 1. Volkswagen: 131 144 sztuki (+4%)
- 2. Peugeot: 79 206 (+0,2%)
- 3. Renault: 79 134 (-1,7%)
- 4. Ford: 70 971 (-5,4%)
- 5. Opel/Vauxhall: 63 343 (-3,4%)
- 6. Mercedes-Benz: 61 007 (+4,1%)
- 7. Skoda: 57 484 (+0,8%)
- 8. Audi: 53 709 (-8,1%)
- 9. Fiat: 53 301 (-11,4%)
- 10. Citroen: 53 017 (+7,2%)