Niemiecki koncern umożliwi wykorzystanie producentom spoza koncernu platformy podłogowej do produkcji aut elektrycznych MEB, którą doskonalono w ostatnich latach. Koszt produkcji samochodów z jej wykorzystaniem będzie możliwie najniższy.
MEB standardem dla elektryków
Platforma MEB ma szansę stać się standardem dla e-mobilności. Ponadto, produkcja aut z wykorzystaniem platformy MEB sprawi, że indywidualna mobilność będzie neutralna pod względem emisji CO2, a elektryczne samochody – bezpieczne, wygodne i dostępne dla jak największej liczby osób. Dzięki MEB produkcja samochodów w niewielkiej liczbie egzemplarzy – takich jak ID. Buggy – jest możliwa i opłacalna, twierdzą w Wolfsburgu.
Volkswagen już zaoferował swoją płytę podłogową firmie e.GO Mobile AG, która specjalizuje się w budowie aut elektrycznych.
Dla Volkswagena 2019 rok jest kluczowym w ofensywie aut elektrycznych. W najbliższych latach firma jeszcze bardziej zamierza przyspieszyć rozwój. W Genewie Volkswagen Group prezentuje liczne pojazdy elektryczne i koncepty, takie jak Audi e-tron GT1, Skoda Vision iV, Seat Urban Car oraz ID. BUGGY, które zadebiutują na rynku w ciągu najbliższych kilku lat.
Do 2023 roku Volkswagen zainwestuje prawie 44 miliardy euro w elektromobilność, cyfryzację, usługi transportowe i w rozwój jazdy autonomicznej. Prawie 30 miliardów euro zostanie przeznaczone wyłącznie na e-mobilność. Plan zakłada, że do 2025 roku samochody elektryczne będą stanowić około jedną czwartą gamy modeli w markach należących do niemieckiego koncernu.