W pierwszym kwartale 2018 roku Volkswagen dostarczył klientom ponad 1,5 miliona samochodów, co dla marki z Wolfsburga jest najlepszym wynikiem w historii w okresie od stycznia do marca.
Dostawy na świecie w marcu 2018 r. wyniosły 584.700 aut. To również jest rekordowa liczba. W porównaniu z marcem ubiegłego roku dostawy zwiększyły się o 4,9 procenta.
Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży, powiedział: Wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale są dla marki Volkswagen bardzo zachęcające. Dziękujemy naszym klientom i dilerom! Osiągnęliśmy wzrost na wielu rynkach europejskich, w tym również w Niemczech. W Ameryce Północnej i Południowej kontynuujemy trend wzrostowy. Znaczący wpływ na dobre wyniki w Ameryce Południowej miało uruchomienie sprzedaży modeli Polo i Virtus, a w Ameryce Północnej – Tiguana Allspace i modelu Atlas. W Brazylii odnotowaliśmy najlepszy kwartalny wynik od 2015 roku i zwiększyliśmy udział w rynku.
Dostawy w regionach i na rynkach w marcu kształtowały się następująco:
• W marcu w Europie dostarczono 190.000 pojazdów, co stanowi wzrost o 3,4 procenta w porównaniu z marcem ubiegłego roku. Wzrost ten w dużej mierze był napędzany przez duże rynki Europy Zachodniej: Włochy (+9,9%) i Francję (+8,6%) oraz Szwecję (+ 11,9%). W tych krajach dostawy zwiększyły się najbardziej w porównaniu ze średnią dla Europy Zachodniej, która wyniosła 1,9 procenta w stosunku do analogicznego miesiąca poprzedniego roku.
• Dostawy w Niemczech były w przybliżeniu takie same jak w ubiegłym roku. Klientom przekazano 54.400 samochodów, czyli o 0,8 procenta mniej w porównaniu z marcem poprzedniego roku.
• 25.300 aut trafiło do klientów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, co stanowi wzrost o 14,6 procenta w stosunku do marca 2017 roku. W Rosji liczba dostaw wyniosła 8.600 samochodów, co oznacza wzrost o aż 24,1 procenta w porównaniu z marcem ubiegłego roku.
• 5.213 nowych Volkswagenów zarejestrowano w marcu w Polsce. Liczba rejestracji od stycznia do marca 2018 roku wyniosła 13.929 samochodów, czyli o 6,96 procenta więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku.
• 50.500 aut dostarczono w Ameryce Północnej, czyli o 5,2 procenta więcej w porównaniu z marcem poprzedniego roku. Ofensywa SUV-ów marki Volkswagen zaowocowała wzrostem o aż 17,8 procenta w USA, gdzie liczba dostaw wyniosła 32.500 aut. Nowego Tiguana dostarczono w marcu 9.700 sztuk. Pozytywny trend utrzymał się również w Kanadzie (wzrost o 31,8 procenta).
• 41.100 aut przekazano klientom w Ameryce Południowej, co oznacza w tym regionie wzrost o 6,6 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku. 27.800 samochodów dostarczono klientom w Brazylii, która jest największym rynkiem tego regionu (wzrost o 8,4 procenta w porównaniu z ubiegłym rokiem).
• W marcu 2018 roku Volkswagen kontynuował wzrost w Chinach. Na największym pojedynczym rynku dostarczono klientom 269.500 samochodów, czyli o 6,0 procent więcej niż w marcu 2017 roku. Szczególnie dużym popytem cieszyły się Jetta, Lavida i Santana. Najwyższy bezwzględny wzrost sprzedaży odnotował Teramont.