E.ON i Volkswagen Group Components przedstawiły w Essen prototyp przenośnej ultraszybkiej stacji ładowania. Jest ona wyposażona w zestaw akumulatorów, dzięki czemu szybkie stacje ładowania, nie wymagające podziemnych instalacji ani przyłącza do sieci, będzie można montować niemal wszędzie i znacznie niższym kosztem niż ładowarki tradycyjne.
Według obliczeń firm E.ON i Volkswagen Group Components, nowa technologia umożliwia umieszczenie dużej liczby ultraszybkich stacji ładowania w tych miejscach, w których rzeczywiście będą wykorzystywane. E.ON odnotował wielkie zainteresowanie tym rozwiązaniem przede wszystkim ze strony zarządów miast i gmin, a także operatorów stacji benzynowych i miejsc obsługi podróżnych przy autostradach. Oferta jest ponadto skierowana do właścicieli parkingów przy sklepach, czy firm logistycznych, np. kurierskich.
Instalacja stacji ładowania przebiega według zasady Plug&Play – ładowarkę po prostu się ustawia, podłącza i konfiguruje online. Urządzenie może zasilać energią o mocy 150 kilowatów jednocześnie dwa samochody dostarczając im w ciągu 15 minut energii elektrycznej wystarczającej do przejechania 200 km. Akumulator zabudowany wewnątrz stacji jest stale zasilany z tradycyjnego gniazda prądem o natężeniu od 16 do 63 amperów. E.ON będzie wykorzystywał wyłącznie prąd pochodzący ze źródeł odnawialnych. Aktualizacja, zdalne serwisowanie oraz rozliczanie kosztów następować będą za pośrednictwem centralnej platformy firmy E.ON.