Miała być głośna prezentacja Volkswagena Golfa GTI, GTE i GTD na salonie samochodowym w Genewie, a skończyło się na dość cichym przekazaniu informacji na temat wspomnianych modeli. Najistotniejsze jest to, że fani tych modeli mogą dowiedzieć się w końcu tego, na co czekali.
Co warte podkreślenia, wszystkie trzy modele wyróżniają się wizualnie. Volkswagen postanowił trzema kolorami sprawić, że nie tylko fan motoryzacji w łatwy sposób rozpozna wszystkie modele. Za sprawą wąskiego paska, który rozciąga się poniżej pokrywy silnika na całej szerokości przodu, każdy będzie mógł łatwo dowiedzieć się, która to wersja modelu. Czerwony kolor został zarezerwowany dla GTI, niebieski dla GTE, a srebrny dla GTD.
Golf GTD posiada czterocylindrowy silnik TDI o pojemności dwóch litrów i mocy 200 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Również i w tym przypadku Volkswagen zdecydował, że jednostka napędowa Golfa GTD jest wyposażona w dwa katalizatory SCR połączone szeregowo. Nowy system z podwójnym wtryskiem czynnika AdBlue znacznie redukuje emisję tlenków azotu w porównaniu z silnikiem poprzedniego Golfa GTD. Samochód o osiągach auta sportowego wyposażony jest w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.
Golf GTE: Ten model ma z kolei hybrydowy układ napędowy typu plug-in Golfa GTE. Składa się on z czterocylindrowej jednostki napędowej TSI o mocy 150 KM, silnika elektrycznego o mocy 115 KM, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Volkswagen znacznie wydłużył zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km. Wpływa na to ma nie tylko poprawiona aerodynamika, ale również to, iż zwiększono o połowę pojemności energetycznej akumulatora. Golf GTE w trybie elektrycznym będzie mógł poruszać się z prędkością do 130 km/h.
Golf GTI: Model ten od zawsze budzi największe zainteresowanie wśród fanów Golfa, którzy uwielbiają poczuć nieco więcej doznań, jeżeli chodzi o prędkość. Nowy GTI napędzany jest dwulitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 245 KM, wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Dla modelu dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).