Ulubiony model typowego Janusza Nosacza jest na rynku już od 45 lat

Ulubiony model typowego Janusza Nosacza jest na rynku już od 45 lat

nosacz-1180×787

Podaj dalej

Passat cieszy się niesłabnącym powodzeniem już od 45 lat. Model zaprezentowany w 1973 roku jest dzisiaj sprzedawany na wszystkich kontynentach. Volkswagen wyprodukował dotąd ponad 29 milionów Passatów ośmiu generacji.

1973 rok. Rozpoczyna się epoka gigantów muzyki. Bracia Angus i Malcolm Young zakładają AC/DC. Pink Floyd wydają album wszech czasów: „The Dark Side of the Moon”. Utworów z tej płyty można słuchać w nowym Volkswagenie – pierwszym Passacie, hatchbacku dostępnym z dwojgiem lub czworgiem drzwi. Jego nadwozie ma długość 4.190 mm, jest więc nieco krótsze niż nadwozie współczesnego T-Roca. Jednak już ten pierwszy Passat ma w środku bardzo dużo miejsca, zwłaszcza w wersji Variant, którą Volkswagen wprowadził na rynek w 1974 roku.

Do 2018 roku Passat zdążył urosnąć osiągając długość 4.887 mm, z tyłu ma tyle miejsca, ile powinna mieć limuzyna wyższej klasy. Model ten jest też świadectwem postępu w motoryzacji – auta wszystkich generacji wyposaża się w najnowocześniejsze urządzenia techniczne, od układu ABS po współczesne inteligentne systemy komunikacji.

Jako model wszechstronny świetnie wywiązujący się zarówno z roli samochodu rodzinnego, jak i limuzyny biznesowej wykorzystywanej na dalekich trasach, Passat staje się najpopularniejszym samochodem klasy średniej i najpopularniejszą limuzyną służbową na świecie. W Europie, Chinach i w USA powstają specyficzne wersje i różne odmiany tego auta; wszystkie składają się na jeden z najważniejszych produktów Volkswagena.

Także w 45. roku produkcji Passata można kupić jako limuzynę oraz jako kombi o nazwie Variant. Obydwie wersje nadwoziowe będą dostępne nie tylko z klasycznymi silnikami spalinowymi, ale także jako hybrydy plug-in. Za sprawą hybrydowego zespołu napędowego Passat przez określony czas może być autem bezemisyjnym i poruszać się wyłącznie dzięki wykorzystaniu energii elektrycznej, zwłaszcza w mieście.

W znajdującej się w północnych Niemczech fabryce w Emden trwają właśnie przygotowania do produkcji Passata kolejnej generacji. Producent zapewnia, że będzie to model wyposażany w nowe technologie z dziedziny układów napędowych, oświetlenia, systemów asystujących i multimediów, a także zapewniający nowy poziom usług internetowych.

Przed Passatem ambitny cel – pokonać barierę 30 milionów sprzedanych egzemplarzy. Po Golfie (35 milionów) i Garbusie (21,5 miliona) Passat jest jednym z trzech najpopularniejszych modeli w historii Volkswagena.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News