Pamiętacie UAZ’a? Na pewno tak, jednak niewielu wie, że marka wciąż żyje i ma zamiar rozszerzać swoją ofertę.
Wśród rosyjskich marek prym wiedzie Łada, która coraz mocniej poczyna sobie na zachodzie i podobnym szlakiem chce pójść UAZ. Firma odświeża swoją ofertę, a w ciągu czterech lat chce zwiększyć aż czterokrotnie eksport swoich aut.
Na razie UAZ przeżywa zastój, gdyż załamał się rynek w Kazachstanie, jednak Rosjanie uruchomili już swoje przedstawicielstwa dealerskie w Meksyku, Peru, Ekwadorze, na Haiti, w Paragwaju, Boliwii i na Filipinach. Możliwe też, że osiągnięcie ambitnych celów eksportowych sprawi, iż UAZ pojawi się na europejskich rynkach.
Trzon oferty stanowi model Hunter, który technicznie jest jeszcze w latach siedemdziesiątych, więc w Europie raczej nie ma czego szukać, jednak nowszy Patriot jest już znacznie bardziej cywilizowany. W standardzie oferuje on poduszki powietrzne, podgrzewane lusterka czy ABS z EBD. Natomiast w opcji znajdziemy m.in. 7-calowy, dotykowy wyświetlacz z kamerą cofania, podgrzewane fotele (również tylne!) a nawet skórzana tapicerka. Do wyboru są też dwa silniki – benzynowy 2,7 l o mocy 135 KM lub diesel 2,2 l o mocy 115 KM (270 Nm).