Tych samochodów nie kupuje się za gotówkę - najczęściej finansowane supersamochody roku 2019

Tych samochodów nie kupuje się za gotówkę - najczęściej finansowane supersamochody roku 2019

samoc

Podaj dalej

Wiecie, bogaci ludzie nie wpadają do luksusowych salonów samochodowych z teczką pełną pieniędzy, aby kupić najbardziej egzotyczny wóz w pobliżu. Cóż, niektórzy tak robią, to jasne. Ale większość z nich potrzebuje finansowania – tak jak ty i ja. 

JBR Capital to firma specjalizująca się w finansowaniu pojazdów z wyższej półki. Dziś firma podzieliła się kilkoma interesującymi trendami, jakie pokazał rok 2019. 

Średnia wartość finansowanego przez nich samochodu wynosi 96 000 funtów (478 000 zł). Najpopularniejszymi opcjami wśród grubych ryb wciąż pozostaje Porsche. 

Od wydajnych Niemców, po seksowne Włoszki – mimo to, Ferrari stanowi 34% wszystkich super samochodów o wartości ponad 250 000 funtów (1 mln 246 tys. zł) 

Najczęściej finansowanym supersamachodem był w tym roku jednak Lamborghini Aventador LP 770-4 SVJ. Model limitowanej edycji, których powstały tylko 63 egzemplarze. 

Nie zawsze jednak są to nowe samochody, ponieważ średni wiek finansowanych aut wynosił 13 lat. Najpopularniejsze marki pochodziły z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch. Najwięcej samochodów luksusowych było finansowanych w Wielkiej Brytanii, a klienci z siedzibą w Londynie stanowili aż 39%. 

Darren Selig, prezes wykonawczy JBR Capital powiedział: – Niektóre Lamborghini z limitowanej edycji mają zdolność do utrzymania swojej wartości i wciąż są poszukiwane, nawet w niesprzyjających warunkach finansowych. Dokonałym tego przykładem jest sprzedaż Lamborghini Veneno za 6,8 miliona funtów (34 mln zł) na aukcji Bonhams w Szwajcarii. Jednym z istotnych trendów, jaki zaobserwowaliśmy w tym roku jest to, że auta takie jak Tesla Model S, X i nowy Model 3 zaczynają nabierać tempa. Z pewnością otrzymujemy więcej zapytań dotyczących finansowania pojazdów elektrycznych. 

A gdybyś ty mógł sfinansować supersamochód, który byś wybrał?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News