Toyota rozpoczyna testy zautomatyzowanych pojazdów na miejskich drogach publicznych w Europie

Toyota rozpoczyna testy zautomatyzowanych pojazdów na miejskich drogach publicznych w Europie

lexus-june2772802-161797

Podaj dalej

Toyota ogłasza rozpoczęcie programu testów zautomatyzowanej jazdy (AD – Automated Drive) na drogach publicznych w Europie. Po udanych symulacjach i próbach na zamkniętych torach, Toyota przenosi opracowane przez siebie systemy automatycznej jazdy do rzeczywistego otoczenia miejskiego – tętniącego życiem centrum Brukseli w Belgii. Testowy pojazd, Lexus LS, będzie poruszać się po stałej trasie w stolicy Unii Europejskiej przez 13 miesięcy.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Lexus LS to seryjny pojazd, który będzie poruszać się po otwartych drogach. Jedyną różnicą jest zamontowany na jego dachu pakiet czujników, w tym LIDAR, radary, kamery i precyzyjny system pozycjonowania. Dla bezpieczeństwa, w samochodzie obecny jest operator, nadzorujący pracę urządzenia – kierowca, który może interweniować i w dowolnym momencie wyłączyć system automatycznej jazdy, przejmując kontrolę nad samochodem. Wprowadzenie pojazdu na publiczne drogi poprzedziły miesiące przygotowań: walidacja systemu automatycznej jazdy, szkolenia kierowców, analiza tras i zaangażowanie władz w uzyskanie niezbędnych zezwoleń.

Badania nad systemami zautomatyzowanej jazdy wpisują się w globalną wizję Toyoty, dotyczącą stworzenia dla wszystkich bezpiecznej i coraz lepszej mobilności. Toyota widzi związek między kierowcą i samochodem, jako współpracującymi ze sobą elementami zespołu (Mobility Teammate Concept). Mając na celu realizację bezpieczniejszej i bardziej dostępnej mobilności, Toyota równolegle pracuje nad dwoma różnymi, zautomatyzowanymi modelami jazdy: Guardian i Chauffeur1. Rozwijając te najnowocześniejsze technologie, Toyota w przystępny sposób popularyzuje pełną gamę systemów bezpieczeństwa i wyposaża wszystkie swoje nowe samochody w systemy Toyota Safety Sense i Lexus Safety System +2.

Europejski L3Pilot

Zautomatyzowany pojazd będzie również zbierać dane dla projektu L3Pilot, w który jest zaangażowana Toyota, wraz z 34 innymi partnerami – w tym głównymi producentami i dostawcami samochodów, instytutami badawczymi i władzami. L3Pilot [hiperłącze: www.l3pilot.eu] to czteroletni, europejski projekt, rozpoczęty w 2017 roku i częściowo finansowany przez Komisję Europejską3. Projekt przeciera szlak prowadzonym na dużą skalę, drogowym testom systemów automatycznej jazdy, obejmującym około 1000 kierowców w 100 samochodach i 10 krajach Europy. Toyota skoncentruje się na badaniu zachowań użytkowników i bezpiecznej eksploatacji systemów w złożonych i zróżnicowanych, miejskich środowiskach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News