W 2019 roku w Europie Zachodniej i Środkowej zadebiutuje Toyota Camry, która uzupełni gamę modeli hybrydowych o sedana średniej wielkości z segmentu E. Nowy model jest wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji opracowany w architekturze TNGA.
Napęd hybrydowy Toyoty Camry składa się z 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z nowej serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Układ ma moc 218 KM (160 kW) i rozpędza auto do 100 km/h w 8,3 s. Auto wyróżnia się niskim średnim zużyciem paliwa od 4,3 l/100 km oraz emisją CO2 od 100 g/km.
Silnik elektryczny ma moc 120 KM (88 kW) i moment obrotowy 202 Nm. Zastosowano w nim cewki o zmienionej strukturze i mniejszej liczbie zwojów, a także nowy rodzaj stali magnetycznej.
Planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładnią walcową, odznaczającą się o 20% mniejszymi stratami.
Umieszczenie silnika elektrycznego powyżej generatora pozwoliło zmniejszyć masę i wymiary jednostki napędowej – zespół przekładni jest o 30 mm krótszy od poprzedniego, w którym silnik i generator umieszczone były współosiowo.
Nowy niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny o napięciu nominalnym 244,8 V i pojemności 6,5 Ah zawiera 204 ogniwa. Jest o 11% mniejszy, a także lżejszy od poprzedniego, co umożliwiło umieszczenie go pod tylnymi siedzeniami i zwiększenie pojemności bagażnika do 524 litrów.
Obecnie gama hybryd Toyoty w Europie składa się z 7 modeli – od miejskiego Yarisa Hybrid przez kompaktowego Aurisa Hybrid, należącego do segmentu D liftbacka Prius i crossovera Toyota C-HR Hybrid, aż po średniej wielkości SUV-a Toyota RAV4 Hybrid. Obecnie hybrydy odpowiadają za 45% całkowitej sprzedaży marki – w pierwszym półroczu tego roku salony Toyoty opuściło 232 700 aut z tym napędem.
Każdy z samochodów hybrydowych Toyoty odpowiada za co najmniej połowę całkowitej sprzedaży danego modelu na europejskim rynku. W przypadku Yarisa w napęd hybrydowy jest wyposażone 52% wszystkich sprzedanych egzemplarzy w ciągu roku, Auris Hybrid stanowi 74% sprzedaży modelu, RAV4 Hybrid – 64%, zaś Toyota C-HR Hybrid – 85%. Prius, Prius+ i Prius Plug-in Hybrid są dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym.