Tak wyglądałoby Lamborghini, gdyby nie obowiązywały żadne reguły

Tak wyglądałoby Lamborghini, gdyby nie obowiązywały żadne reguły

lambo-v12-vision-gran-turismo (3)

Podaj dalej

Podczas światowych finałów Mistrzostw Gran Turismo z certyfikatem FIA w Monte Carlo, Lamborghini zaprezentowało swój model koncepcyjny –  V12 Vision Gran Turismo.

Pokazany tam prototyp to jednomiejscowy pojazd, który będzie dostępny dla graczy w Gran Turismo Sport na PlayStation 4 od wiosny przyszłego roku.

Modele koncepcyjne na potrzeby Gran Turismo, tworzyli projektanci producentów takich jak między innymi Jaguar, Bugatti, Hyundai, Zagato.

W rzeczywistości ciężko powiedzieć, który element to dach, a który to na przykład – drzwi. Całość jest jednak bardzo spójna. Mitja Borkert, dyrektor centrum projektowego Lamborghini, wyjaśnia – Lamborghini V12 Vision Gran Turismo zostało zaprojektowane z myślą o stworzeniu najlepszego wirtualnego samochodu dla graczy i fanów, którzy kochają naszą markę”

– Jest to okazja aby popuścić wodze fantazji naszych projektantów. Dzięki inicjatywie takiej jak ta, mogą w pełni wyrazić siebie, tworząc samochód, który jest nie tylko fascynujący z wyglądu i niesamowity w prowadzeniu, ale także odzwierciedla zaangażowanie centrum projektowego w opracowywanie innowacyjnych technologii, zwłaszcza w dziedzinie lekkich materiałów i hybrydyzacji”

Mówiąc o hybrydyzacji, V12 Vision Gran Turismo wykorzystuje ten sam elektrycznie wspomagany układ napędowy, który napędza Lamborghini Sian. Włoska firma nie ujawnia więcej szczegółów technicznych na temat swojego najnowszego dzieła, ale większość z was prawdopodobnie pamięta, że Sian ma 6,5-litrowy silnik wolnossący V12 z 48-woltowym układem hybrydowym o łącznej mocy 819 koni mechanicznych (602 kW). Pierwszy w historii hybrydowy model Lamborghini od 0-100 kilometrów na godzinę rozpędza się w zaledwie 2,8 sekundy, a maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 350 km/h.

 

Mazda RX-Vision GT3 trafi niestety tylko na konsolę

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News