Patrząc na wyścigi Formuły 1, można odnieść wrażenie, że kierownica służy wyłącznie do pokonywania zakrętów. W rzeczywistości posiada ona tak naprawdę bardzo wiele funkcji, jeżeli chodzi kontrolę całego bolidu. A służą do tego przeróżne manetki, pokrętła czy przyciski.
Jak ważna jest dobrze dopasowana kierownica, mówił już o tym niejednokrotnie Robert Kubica. Zawodnicy w trakcie trwającego półtora godziny wyścigu muszą bardzo często korzystać z przeróżnych włączników, aby zadbać o różne elementy w bolidzie. A dokonują tego na bardzo dużych prędkościach, co oznacza, że muszą mieć opanowaną kierownicę do perfekcji.
Każdy kierowca dostosowuje układ przycisków indywidualnie do własnych potrzeb. Tym samym wszystkie różnią się od siebie pod każdym względem – nawet jeżeli chodzi o jeden zespół. Kierownica ma nie stanowić dla kierowcy żadnego problemu, a wręcz przeciwnie – ma mu ułatwiać jazdę.
Wśród dobrze znanych przycisków są takie jak m.in.:
– Włączenie DRS
– Ograniczenie prędkości dostosowane do wjazdu do alei serwisowej
– Zgłoszenie zjazdu do alei serwisowej
– Ustawienie balansów hamulców między przednią a tylną osią
– Pełna moc silnika (wykorzystywane na starcie)
– Uruchomienie radia zespołowego
Kubica od pół roku czeka na nową kierownicę, czyli nowy poziom farsy Williamsa
(fot: formulanewslive)