Tajlandczycy chcą zbudować własną Gigafactory

Tajlandczycy chcą zbudować własną Gigafactory

35026346_667807616884570_1591747581778591744_n

Podaj dalej

Tajlandzka firma Energy Absolute planuje wybudować wartą 3 mld dolarów fabrykę będącą konkurentem Gigafactory Tesli. Nowy zakład będzie produkował baterie przeznaczone do pojazdów elektrycznych.

Dyrektor generalny Energy Absolute, Amorn Sapthaweekul, poinformował lokalne media, że spółka prowadzi rozmowy z czterema lub pięcioma tajlandzkimi spółkami energetycznymi, które mogłyby dołączyć do inwestycji. W negocjacjach uczestniczy m.in. należący do państwa koncern gazowo-paliwowy PTT, jedno z największych przedsiębiorstw w kraju.

Energy Absolute zamierza podjąć decyzję co do ewentualnego partnerstwa jeszcze w tym roku. Spółka planuje utworzenie joint venture, w której obejmie 51% udziałów

Proces budowy fabryki zostanie podzielony na dwie fazy. Pierwszy etap zostanie sfinansowany ze środków własnych Energy Absolute. Firma chce wydać równowartość ok. 119 mln dolarów i uruchomić nowy zakład w okresie od lipca do września 2019 r. Początkowe, roczne mocne produkcyjne fabryki wyniosą 1 GWh rocznie.

W fazie drugiej, zakład zwiększy swoją wydajność do 50 GWh. Dla porównania, moce produkcyjne Gigafactory Tesli mają osiągnąć poziom 35 GWh. Z kolei Northvolt zamierza uruchomić w Szwecji zakład wytwarzający rocznie baterie o łącznej pojemności 32 GWh.

Energy Absolute rozpoczęła działalność w 2006 r. jako Suntech Palm Oil. Przedmiotem działalności spółki była produkcja biodiesla. Przedsiębiorstwo zmieniło nazwę w 2008 r., a w 2013 r. weszło na giełdę. Energy Absolute zajmuje się obecnie również produkcją energii ze źródeł odnawialnych m.in. słońca i wiatru. W 2017 r. spółka nabyła tajwańską firmę Amita Technologies specjalizującą się w bateriach litowo-jonowych.

Energy Absolute nie zamierza ograniczać swojej aktywności w obszarze elektromobilności wyłącznie do produkcji akumulatorów. Do końca roku Energy Absolute planuje wybudować w Tajlandii sieć składającą się z 1 000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News