Podobnie jak w przypadku różnych produktów, również opony możemy podzielić na poszczególne klasy pod względem jakości i ceny. Warto wiedzieć czym się one różnią, a następnie wybrać te najodpowiedniejsze dla siebie.
Wiosna już za oknami, a nas czeka kolejna wymiana opon. Jeśli twoje letnie opony są już w kiepskim stanie, to warto zaopatrzyć się w nowe. Tutaj pojawia się problem. Rynek pełny jest najróżniejszych opon w bardzo zróżnicowanych cenach. Postanowiliśmy przygotować dla was zbiór cennych informacji, który powinien wam pomóc w wyborze opony spełniającej wasze potrzeby.
Opony dzielimy na 3 podstawowe klasy: ekonomiczna, średnia oraz premium. To, do jakiej klasy trafia opona, zależy głównie od jakości, czyli z jej zaawansowania technologicznego, stopnia złożoności oraz unikatowości materiałów, które zostały w niej użyte.
Klasa ekonomiczna
To najtańsze opony oferowane na rynku. Ich cena niestety idzie w parze z jakością i parametrami. Nie oznacza to jednak, że są złe. Jest to na pewno lepszy wybór niż zakup opon używanych lub bieżnikowanych. Opony z tej klasy polecamy dla osób, które poruszają się małymi samochodami i głównie w ruchu miejskim, pokonując małe ilości kilometrów. Dlaczego tylko dla małych aut? Niestety duży pojazd mógłby szybko osiągnąć granice możliwości takiej gumy, co może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Największym minusem tych opon są właściwości jezdne na mokrej nawierzchni. Jednak niska cena mocno zachęca do zakupu i mało wymagający kierowcy powinni być z nich zadowoleni.
Klasa średnia
Opony z tej klasy możemy już polecić do wszystkich samochodów. Ogumienie to radzi sobie zarówno z dużymi, jak i mocnymi samochodami. W gumach tej klasy znajdziemy najczęściej rozwiązania z klasy premium sprzed kilku lat. Dzięki temu stosunek jakości do ceny wypada tutaj bardzo przyzwoicie. Co ciekawe w testach te opony wypadają nieraz równie dobrze, jak te z klasy wyższej.
Klasa premium
Jak się łatwo domyślić to najdroższa półka cenowa. Za co zatem płacimy, decydując się na te najdroższe opony na rynku? Przede wszystkim za najbardziej zaawansowane rozwiązania i materiały użyte do ich produkcji. Ogumienie z tej półki powinno sprawdzać się na każdej nawierzchni. Są one konstruowane w taki sposób, żeby radziły sobie w bardzo silnych samochodach, jak i na bardzo długich dystansach. Opony te również uzyskują najlepsze noty w zakresie generowanego hałasu, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz efektywności paliwowej. Opony ze średniej półki potrafią dorównywać w jednej z tych kategorii oponom premium. Jednak ta klasa oferuje wszystkie te cechy na najwyższym poziomie. Polecamy je zatem wszystkim kierowcom, którzy pokonują duże dystanse i posiadają samochody klasy średniej lub wyższej.