Solaris sprzedał do Mediolanu przegubowe trolejbusy Trollino 18. Podpisana 21 maja umowa ramowa przewiduje dostawę do 80 pojazdów. Pierwszych 30 trolejbusów zostanie dostarczonych w połowie 2019 roku. Przewoźnik ATM może w ramach opcji zamówić kolejnych 50 sztuk. Wartość kontraktu wynosi 61,5 mln euro.
Mediolańskie Trollino 18 wyposażone zostaną w dwa silniki trakcyjne o mocy 160 kW każdy. Jazdę, na odległość do 15 km, bez podłączenia do sieci trakcyjnej umożliwią baterie o pojemności 45 kWh. Zapewnią dalszą jazdę w przypadku awarii zasilania lub na odcinkach pozbawionych sieci (np. w zabytkowych częściach miasta). Na pokład zabiorą do 135 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących.
Wszystkim podróżującym komfort zapewni wydajna klimatyzacja. Jednym z elementów podnoszących standardy bezpieczeństwa będzie stały monitoring izolacji komponentów zasilanych z linii wysokiego napięcia od szkieletu. W razie wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości system automatycznie opuści odbieraki prądu. Przewoźnik z Mediolanu zamówił bardzo zaawansowany system monitoringu. W jego skład wejdzie 9 kamer oraz kamera wsteczna, 10” monitor na konsoli środkowej oraz rejestrator. Dodatkowo pojazdy wyposażone zostaną w system liczenia pasażerów.
W maju w Mediolanie zakończyły się odbiory 10 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric. ATM zamówił kolejnych 15 pojazdów. Polski producent dostarczył do Mediolanu już blisko 150 autobusów. W przyszłym roku dołączą do nich przegubowe Trollino 18. Choć będą to pierwsze polskie trolejbusy w stolicy Lombardii, to w samych Włoszech jeździ ich przeszło 80, m.in. w Bolonii, Cagliari, Neapolu czy Rzymie. Solaris obecny jest we Włoszech od 2003 roku dostarczając dotychczas ponad 900 autobusów i trolejbusów.