105. edycja Tour de France rozpoczęła się 7 lipca br. w Noirmoutier-en-l’île, miejscowości położonej na wyspie na Atlantyku. ŠKODA, która jest oficjalnym partnerem wydarzenia już 15 raz, w tym roku zasili organizatorów 250 autami.
Tour de France składa się z 21 etapów, które stanowią trasę 3 351 kilometrów. Podczas wyścigu, kolarze będą musieli stawić czoła górskim rejonom. Natkną się na Col de Colombiere, Col de la Madeleine i słynną narciarską dolinę Alpe d’Huez, zanim 29 lipca przekroczą metę, znajdującą się na paryskich Polach Elizejskich.
ŠKODA partneruje Tour de France od 2004 roku. Podczas tegorocznej edycji, producent oprócz udostępnienia 250 pojazdów, które mają usprawnić organizację oraz monitoring wyścigów, wspiera także specjalną aplikację, w ramach której widzowie wyścigu mogą śledzić statystyki, wyniki i być na bieżąco z wydarzeniami z trasy.
Flota 250 samochodów organizatorów składa się ze ŠKODY OCTAVII, ŠKODY SUPERB oraz dwóch dostępnych w ofercie SUVów: KODIAQA oraz KAROQ. Dla porównania Volkswagen, który był partnerem Rajdu Polski w 2014 roku, udostępnił tylko 40 pojazdów do obsługi rajdu.
Ważną rolę odgrywa ŠKODA SUPERB, która kolejny już raz w trakcie zawodów pełni funkcję mobilnego centrum dowodzenia. Dyrektor Tour de France, Christian Prudhomme na bieżąco informuje z niej o przebiegu wyścigu oraz zasadach bezpieczeństwa obowiązujących na trasie.
Logotyp ŠKODY można zobaczyć również na zielonej koszulce (oryg. Green Jersey) lidera wyścigu, którą producent sponsoruje już czwarty rok z rzędu, wyróżniając najlepszego spośród 176 uczestników rajdu.
Zamiłowanie ŠKODY do kolarstwa sięga początków istnienia marki, kiedy w 1985 roku Laurin & Klement założyli fabrykę produkującą rowery. Dziś producent, prócz Tour de France i hiszpańskiego wyścigu „Vuelta”, wspiera inne narodowe i międzynarodowe zawody kolarskie a rowery i powiązane z nimi akcesoria są nieodłącznym elementem szerokiej gamy produktów ŠKODY.