Skoda rozpoczęła drugie półrocze, dostarczając w lipcu 99 700 pojazdów do klientów na całym świecie i tym samym poprawiając wynik z poprzedniego roku o 14,6 proc. Szczególną popularność zyskał nowy model SUV-a Kamiq, który zaraz po wejściu na rynek w Chinach, w ciągu pierwszego miesiąca został dostarczony do klientów w liczbie 2 200 egzemplarzy.
Obok Europy, gdzie sprzedaż samochodów marki Skoda w lipcu 2018 roku wzrosła o 15,7 proc., w Rosji odnotowano wzrost o 24,7 proc, w Chinach o 13,7 proc., a w Indiach o 12,7 proc., w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku. Do sukcesu marki przyczyniła się bardzo dobra sprzedaż flagowego modelu Octavia oraz cieszące się coraz większym uznaniem kierowców SUV-y Kodiaq i Karoo. Z doskonałym przyjęciem spotkał się nowy model SUV-a Kamiq, który w ciągu pierwszego miesiąca został dostarczony do chińskich klientów w liczbie 2 200 egzemplarzy.
W Europie Zachodniej, w lipcu Skoda dostarczyła klientom 40 600 egzemplarzy samochodów, odnotowując tym samym wzrost o 17,1 proc. w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku (34 700 egzemplarzy w 2017 roku).
W Europie Środkowej liczba dostarczonych samochodów wzrosła o 6,7 proc. w stosunku do lipca poprzedniego roku (14 700 egzemplarzy w 2017 roku), zaś we wschodniej części kontynentu (z wyłączeniem Rosji) marka zanotowała znaczący wzrost – sprzedano o 27 proc. więcej pojazdów w stosunku do lipca ubiegłego roku.
Skoda umocniła swoją pozycję także na chińskim rynku, na którym w lipcu sprzedano 25 100 modeli, czyli o 13,9 proc. więcej niż w 2017 roku. W Izraelu dostawy przekroczyły zeszłoroczną liczbę o 6,5 proc. i wyniosły 2 100 dostarczonych samochodów, czyli o 1 900 więcej niż rok temu.
Znaczny wzrost odnotowano także na rynku indyjskim, gdzie dostarczono 1400 samochodów do klientów, czyli o 12,7 proc. więcej w porównaniu do lipca poprzedniego roku.