Woda w układzie paliwowym najczęściej pojawia się po okresie jesienno-zimowym. Jest to niewątpliwie okres, który jest trudną próbą dla naszych układów paliwowych. Jeśli jednak zbagatelizujemy ten problem i nie będziemy sprawdzać stanu naszego pojazdu, możemy doprowadzić do unieruchomienia pojazdu oraz możemy spotkać się z korozją.
Woda w układzie paliwowym – z czego to się bierze?
Nie znam kierowcy, który w przeszłości nie spotkałby się z problemem wody w paliwie. By jednak sprostować – nie mowa tutaj o niewłaściwym paliwie, które jest sprzedawane przez nieuczciwych właścicieli stacji paliw. Chodzi o wodę, która zbiera się w układzie paliwowym. Wszystko przez to, że w przestrzeni zbiornika jest powietrze, które w wyniku zmian temperatury skrapla się i powstaje przez to wilgoć. Jeśli w baku mamy dużo paliwa, to nie ma szans na pojawienie się wilgoci. Jeśli jeździsz jednak często z pustym bakiem, to możesz napotkać na ten problem.
W takich przypadkach woda zanieczyszcza paliwo i powstaje mieszanka, która ma zły wpływ na cały układ. Grozi to w najlepszym razie korozją układu paliwowego, jednak może to mieć także wpływ na pompę paliwa i wtryskiwacze. Warto zatem kontrolować tę kwestię, aby potem nieoczekiwanie nie napotkać na ten problem, bo grozi to sporymi konsekwencjami.
Woda w układzie paliwowym – jak sobie z tym poradzić?
Jaki jest najlepszy sposób, aby poradzić sobie z tym problemem? Wydaje się to banalnie proste, bo mowa tutaj o regularnym tankowaniu zbiornika do pełna. Sprawdzoną metodą jest również dolewanie do baku co jakiś czas zwykłego denaturatu, który absorbuje wodę. Jeśli macie jednak samochód z silnikiem diesel i napotkacie na ten problem, musicie sięgnąć po specjalny środek, który wyprze wilgoć z układu paliwowego. Na szczęście środki te są dostępne niemal na każdej stacji, więc powinniście sobie z tym problemem poradzić.