Mazda MX-30 robi furorę w Polsce i wprowadza nowe modele. O dziwo ceny maleją i można ją kupić niemal za darmo!

Mazda MX-30 robi furorę w Polsce i wprowadza nowe modele. O dziwo ceny maleją i można ją kupić niemal za darmo!

MazdaMX-30

Podaj dalej

Mazda MX-30 zrobiła prawdziwą furorę na naszym rynku w ubiegłym roku. Pierwszy elektryczny samochód z Japonii był najczęściej wybierany wśród naszych kierowców, jeśli chodzi o auta zasilane prądem.

Świetny wynik debiutanta

Mazda MX-30

Mazda cieszyła się o wiele większą popularnością od innych ciekawych debiutantów, takich jak chociażby Volkswagen Id.3 czy Hyundai Kona. Według raportów w ubiegłym roku aż 222 sztuki MX-30 podróżowały po naszych drogach, co daje Mazdzie czwarte miejsce w rankingu najpopularniejszych elektryków w Polsce. Na podium znalazły się modele Skoda Citigo-e, Nissan Leaf oraz Reanult ZOE.

Wielu ludzi decydowało się na zakup Mazdy ze względu na ekodopłatę w wysokości niemal 19 tysięcy złotych do każdego egzemplarza, we wszystkich poziomach wyposażenia. Wszystko dzięki wsparciu ze strony rządu, które zostało wprowadzone latem ubiegłego roku. Dzięki temu Mazda MX-30 kosztowała nieco ponad 124 tysiące złotych, co pozwalało na kolejną zniżkę dzięki programowi „Zielony Samochód”. To dawało łączny rabat w wysokości niemal 40 tysięcy!

Ceny cały czas maleją, nowe modele w produkcji

Wnętrze Mazdy MX30

Warto dodać, że Mazda w sprzedaży pojawiła się dopiero we wrześniu, a mimo tego może cieszyć się tak wysoką pozycją w rankingu debiutantów. Ceny Mazdy MX-30 w wersji Kai zaczynają się od 142 900 złotych. Kierowcy będą mogli w tym roku skorzystać jednak z kolejnej zniżki w postaci Ekodopłaty Mazdy w wysokości 5 tysięcy złotych do każdego samochodu bez względu na jego wyposażenie.

Mazda w 2021 roku ma do zrealizowania kolejne ambitne plany. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w tym roku zobaczymy bowiem nowe sześciocylindrowe silniki benzynowe. Auta japońskiego producenta będą wyposażone w silniki Diesla nowej generacji oraz technologię hybrydową 48V i plug-in. Już ostrzymy sobie zęby!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News