SEAT Tarraco mierzy się właśnie z pustynią podczas Desert Camp w Maroku, który rozpoczął się 28 stycznia i będzie trwać do 6 lutego. SUV ma teraz szansę udowodnić swoje zdolności.
Pustynny rajd
Ar-Raszidijja to miasto w południowo−zachodnim Maroku, które słynie z pustyni obfitujących w wysokie, nawet 150-metrowe wydmy i strome skalne wzniesienia. Taki wymagający teren to prawdziwy egzamin dla samochodów.
Ekipa SEAT-a postanowiła podjąć tę próbę sił i wyruszyć wraz ze swoim największym SUV-em na północ. Desert Camp w Maroku to nietuzinkowa jazda testowa dla Tarraco, która stanie się pojedynkiem maszyny stworzonej przez człowieka z nieposkromionym, pustynnym żywiołem.
Tarraco, czyli ofensywa z Martorell
Nazwa Tarraco, wyłoniona w konkursie dla fanów SEAT-a, nawiązuje do śródziemnomorskiego miasta Tarragona i odnosi się do katalońskiego rodowodu marki. Tarraco produkowany jest w niemieckim Wolfsburgu, ale narodził się w Martorell niedaleko Barcelony.
Wszystkie silniki SEAT-a maksymalnie wykorzystują bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie oraz system Start&Stop. Dostępne są dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z 6-biegową manualną skrzynią z napędem na przednią oś. Drugi to jednostka napędowa 2.0 TSI o mocy 190 KM sprzężona z 7-biegową skrzynią DSG z napędem 4Drive.
Dostępne są także dwie wersje 2.0 TDI o mocy wyjściowej 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM jest oferowana z napędęm na przednią oś i 6-biegową manualną skrzynią lub z napędem 4Drive i 7-biegową skrzynią DSG. Wersja o większej mocy występuje wyłącznie z 7-biegową skrzynią DSG i systemem 4Drive. To właśnie ta ostatnia technologia zdecydowała o tym, że Tarraco przejdzie test na pustynnej trasie w Maroku.
SEAT rozwija się w północnej Afryce
Desert Camp to pierwsze takie wydarzenie organizowane przez SEAT-a w tej części świata. To nie tylko szansa na udowodnienie możliwości, jakie przypisywane są Tarraco, ale także wyraźne podkreślenie planów ekspansji Grupy Volkswagen. Rynek północnoafrykański jest jednym z kluczowych regionów w globalnej strategii SEAT-a, a firma planuje zwiększyć swoją obecność poza Europą i wzmocnić pozycję na wszystkich kontynentach.