Na początku sierpnia ruszyła produkcja nowego BMW serii 8 Coupe. Ten sportowy samochód to początek ofensywy modelowej BMW w segmencie aut luksusowych.
W zakładzie w Dolnej Bawarii w przygotowania nowej serii zainwestowano kilkaset milionów euro, a w proces produkcji włączono wiele innowacji cyfrowych, takich jak autonomiczne systemy transportowe czy inteligentne urządzenia.
Dr Andreas Wendt, dyrektor zakładów BMW Group w Dingolfing: Jako miejsce, w którym powstają limuzyny BMW serii 7, zakład BMW Group w Dingolfing ma doskonałe kompetencje do produkcji samochodów w segmencie luksusowym. Bardzo dobrze przygotowaliśmy się do produkcji nowego BMW serii 8 Coupe. Jestem pewien, że ten luksusowy samochód sportowy zachwyci naszych klientów na całym świecie.
Inteligentny dobór materiałów i elastyczne struktury produkcji w nowym BMW serii 8 Coupe
Nowy samochód sportowy wykorzystuje inteligentną lekką konstrukcję łączącą stal, tworzywa sztuczne, aluminium i karbon (CFRP). Oprócz struktur nośnych z przodu i z tyłu samochodu również dach, drzwi, maska i przednia gródź nowego BMW serii 8 Coupe wykonane są z aluminium. Po raz pierwszy w standardowym modelu BMW dostępny jest dach z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP), które jest produkowane w zakładzie w Dingolfing w innowacyjnym procesie tłoczenia na mokro.
Dzięki dużej elastyczności systemu produkcyjnego nowe BMW serii 8 Coupe można było zintegrować z istniejącymi strukturami produkcyjnymi. Dzięki temu ten luksusowy samochód sportowy montowany jest razem z modelami BMW serii 5 i 7 i opiera się na sprawdzonych procesach produkcyjnych.
BMW M8 Innowacja w prostocie
Wraz z rozpoczęciem produkcji nowego BMW serii 8 Coupe w Dingolfing postępuje cyfryzacja logistyki i procesów produkcyjnych. Podczas wstępnego montażu drzwi do dostarczania części wykorzystywane są autonomiczne pociągi, a na linii wykończeniowej współpracujące roboty dokonują pomiarów szczelin i niewspółosiowości.
Ponadto zakłady BMW Group w Dingolfing w coraz większym stopniu opierają się na urządzeniach typu wearable w procesie produkcji. Mobilne urządzenia komputerowe są noszone na ciele i wspierają pracowników w ich zadaniach. Oprócz użycia rękawic skanujących ProGlove w przyszłości będzie również stosowane „ostrzeganie o egzotykach”. Alarm wibracyjny w smartwatchu będzie sygnalizował pracownikom, że zbliża się pojazd z rzadkim wyposażeniem dodatkowym wymagający szczególnej uwagi.
Stefan Schmid, przewodniczący rady zakładowej w Dingolfing: Jestem dumny, że nowe BMW serii 8 Coupé produkujemy właśnie w zakładach BMW Group w Dingolfing. Umacnia to naszą pozycję jako centrum kompetencji dla klasy luksusowej, a tym samym zabezpiecza naszą przyszłość w tej lokalizacji.
Po raz pierwszy do szkolenia personelu montażowego zostały użyte okulary do rzeczywistości wirtualnej. Określone procesy montażowe nowego BMW serii 8 Coupé zostały sfilmowane i zaprezentowane pracownikom przy użyciu okularów VR. To pozwoliło zapoznać się im z nowym modelem i prawidłowymi procesami montażu jeszcze przed rozpoczęciem produkcji.
W momencie debiutu rynkowego nowego BMW serii 8 Coupe w listopadzie 2018 r. oferowane będą dwa silniki. Silnik V8 w BMW M850i xDrive Coupe. Najnowsza generacja 4,4-litrowego ośmiocylindrowego silnika została gruntownie ulepszona, jego maksymalna moc wzrosła do 530 KM, a maksymalny moment obrotowy do 750 Nm.
Druga jednostka napędowa to wysokoprężny BMW 840d xDrive Coupe. Silnik ten ma zapewniać doskonałą siłę napędu i niskie zużycie paliwa. Ten trzylitrowy sześciocylindrowy silnik rzędowy osiąga moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy 680 Nm.