Rozwój układu napędowego pierwszego bolidu Formuły E Porsche wchodzi w ostatnią fazę. W listopadzie producent samochodów sportowych ze Stuttgartu przystąpi do udziału w Mistrzostwach Formuły E ABB FIA.
Latem Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) przeprowadzi czynności homologacyjne, po których nie można będzie przeprowadzać już żadnych zmian w elementach napędu stosowanego w szóstym sezonie Formuły E. Aktualny stan rzeczy prezentują kolejne infografiki z serii „Droga do Formuły E”.
Rozwój układu napędowego ma kluczowe znaczenie dla wejścia fabrycznej ekipy Porsche do świata Formuły E, decyduje bowiem o jej konkurencyjności. Jeśli chodzi o kontrolę kosztów, organizatorzy mistrzostw zapewniają podwozie samochodu i standardowy akumulator, natomiast wszystkie komponenty napędu stanowią już indywidualne koncepcje poszczególnych producentów – a to oznacza, że w zakresie rozwoju kluczowych rozwiązań Porsche może pójść własną drogą. Należą do nich: silnik elektryczny, falownik, układ hamulcowy typu brake-by-wire, przekładnia, mechanizm różnicowy, półosie napędowe oraz elementy zawieszenia mocowane do tylnej osi, a także układ chłodzenia i jednostka sterująca.