Jak się okazuje Urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury kilka dni temu skierowali do konsultacji publicznych i międzyresortowych projekt zmiany ustaw pozwalające m.in. na zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów, którymi będzie można kierować posiadając jedynie prawo jazdy kategorii B.
Dopuszczalna masa całkowita na kategorię B zostałaby zwiększona z 3500 kg do 4250 kg, ale dotyczyć ma to wyłącznie pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi. Chodzi w tym przypadku o lekkie samochody użytkowe zasilane m.in. energią elektryczną, wodorem lub sprężonym gazem ziemnym.
Jeżeli wszystko przebiegnie zgodnie z planem i nic nie stanie na drodze zmian, Ministerstwo Infrastruktury nowe przepisy rozszerzające uprawnienia kierowców do kierowania ekologicznymi samochodami z 3500 kg do 4250 kg wprowadzi w życie od 23 maja 2021 roku.
Producenci aut zacierają ręce
Na rynku są już dostępne pojazdy, które są w stanie zagwarantować firmą większą ładowność na powstających zmianach w przepisach. Mercedes eSprinter, Iveco Daily, VW e-Crafter, MAN eTGE są napędzane silnikiem elektrycznym. Z kolei Iveco Daily Natural Power, Fiat Ducato Natural Power paliwem CNG.
Najwięcej skorzystać na tego typu zmianach będą mogli np. kurierzy bądź przedsiębiorcy wykonujący typowo lokalną dystrybucję.