Renault i Nissan otwierają nowe centrum rozwoju pojazdów elektrycznych i autonomicznych

Renault i Nissan otwierają nowe centrum rozwoju pojazdów elektrycznych i autonomicznych

renault-trezor-concept-2016-paris-auto-show_100567879_h

Podaj dalej

Renault i Nissan ogłosiły utworzenie nowego ośrodka badawczo-rozwojowego w Szanghaju. Jednostka, która nosi oficjalną nazwę Alliance Automotive Research and Development (Shanghai) Ltd. będzie nazywana Alliance Innovation Lab Shanghai (AIL-SH). Renault i Nissan objęły w nowej placówce po 50% udziałów.

W centrum będą prowadzone prace badawczo-rozwojowe nad autonomicznymi, inteligentnymi i elektrycznymi samochodami. Opracowane technologie zostaną wykorzystane w pojazdach obu marek sprzedawanych w Chinach i na rynkach międzynarodowych.

Jak powiedział Takao Asami, wiceprezes Aliansu ds. badań i zaawansowanej inżynierii:
„Chiny to nie tylko największy rynek motoryzacyjny świata, ale także lider w rozwoju nowych technologii zmieniających przyszłe oblicze mobilności. Utworzenie ośrodka rozwojowego na tym dynamicznie wzrastającym rynku, na którym w 2018 roku sprzedaliśmy więcej samochodów niż w pozostałych regionach świata, jest dla Aliansu strategiczną decyzją. Wiedza i doświadczenie zdobyte w hubie zostaną wykorzystane nie tylko w Chinach, ale na całym świecie, przyczyniając się do realizacji ambitnych celów średnioterminowego planu Alians 2022”.

Kenju Kobayashi, globalny dyrektor Aliansu odpowiedzialny za ośrodek AIL-SH, dodał:
„Szanghaj jest wiodącym w Chinach hubem innowacji technologii motoryzacyjnych i nowatorskich rozwiązań stosowanych w innych branżach. Chcemy wykorzystać wiedzę i doświadczenie pracowników Aliansu oraz umiejętności naukowców z Szanghaju i całych Chin, aby w aktywny sposób prowadzić prace nad otwartymi innowacjami wykraczającymi poza granice jednej branży i w błyskawicznym tempie rozwijać technologie, które przyczyniają się do rozwoju działalności członków Aliansu”.

Zgodnie z założeniami średnioterminowego planu Alians 2022, w ciągu kolejnych trzech lat na rynek zostanie wprowadzonych 12 nowych modeli elektrycznych o zerowej emisji, 40 pojazdów wyposażonych w technologie różnych poziomów jazdy autonomicznej, a ponad 90% samochodów Grupy na całym świecie będą stanowiły pojazdy inteligentne. Plan zakłada także wprowadzenie na rynek usług mobilnych z wykorzystaniem zrobotyzowanych samochodów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News