Polski oddział marki Hyundai może mieć powody do zadowolenia. Producent zanotował w pierwszym półroczu 2018 rekordową w historii liczbę rejestracji samochodów nowych, która w okresie styczeń-czerwiec wyniosła 11 525. Najpopularniejszym modelem w gamie Hyundaia pozostaje Tucson.
W odniesieniu do tego samego okresu w roku 2017 jest to wzrost o 16,23%. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę wyłącznie samochody osobowe, wynik południowokoreańskiej marki w Polsce to 11 416 samochodów (+16,81% r/r).
Liczba zarejestrowanych samochodów zapewniła marce 9. miejsce w rankingu rejestracji w tym segmencie oraz udział w rynku na poziomie 4,18% na polskim podwórku motoryzacyjnym. W tym samym czasie rynek rejestracji wszystkich samochodów i samochodów osobowych wzrósł odpowiednio o 10,48% i 10,57%.
Numerem jeden w gamie Hyundaia pozostaje Tucson – SUV segmentu C spotkał się w pierwszej połowie rok 2018 z uznaniem 3 721 klientów. Drugim najlepiej sprzedającym się modelem jest miejski i20, którego zarejestrowano 2 357 egzemplarze. Na trzeciej pozycji znalazł się kompaktowy i30, a już na czwartej nowo wprowadzony model KONA – SUV segmentu B.
Nie tylko w Polsce, ale i w Europie Hyundai odnotował rekordowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2018. Do końca czerwca na Starym Kontynencie zostało zarejestrowanych 291 052 samochodów marki Hyundai, co oznacza wzrost o 7,5% w odniesieniu do tego samego okresu roku poprzedniego i jest najlepszym dotychczasowym wynikiem w historii marki.
Wkrótce w salonach dealerskich marki w sprzedaży oferowany będzie model Santa Fe nowej generacji oraz Tucson po faceliftingu.