Bardzo pozytywne dane płyną z rodzimego rynku samochodów osobowych. W lipcu zarejestrowano 51 958 nowych pojazdów o dmc 3,5 t., z czego zdecydowaną większość stanowią osobówki. To wynik o 1/4 lepszy od zanotowanego w ubiegłym roku.
Posiłkując się danymi przedstawionymi przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), monitorujący sprzedaż aut, w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 46 285 sztuk samochodów osobowych. Pozostałą część stanowią auta dostawcze.
Na rynku nadal dobra koniunktura
Wyniki rejestracji za lipiec są wyższe o 24,9% (+10 344 szt.) niż rok wcześniej i niemal równe osiągniętym w czerwcu bieżącego roku (-0,9%; -497 szt.). W ciągu jednego dnia roboczego średnio notowano 2 362 nowych rejestracji samochodów, podczas gdy w roku 2017 w tym samym czasie było ich 1 982.
Jeśli chodzi o wynik sumaryczny od początku bieżącego roku, łącznie na polskich drogach pojawiło się do tej pory 319 330 nowych aut (zbiorczy wynik aut osobowych i dostawczych do 3,5t). Osiągnięty poziom jest wyższy w skali roku o 12,5%.
Szczególnie pozytywnie wypadają wyniki zakupów nowych samochodów osobowych. Polacy nieprzerwanie od kwietnia 2015 roku podbijają dane sprzedażowe. Lipiec 2018 okazał się 40. miesiącem z rzędu wzrostu. Ponadto lipiec br. okazał się pierwszym miesiącem w historii, w którym liczba rejestracji przekroczyła 45 tys. szt.
Yaris przed Fabią, Toyota przed Skodą
Na pierwszym miejscu bez zmiany jest Toyota (13 148; +10,0%). Drugie miejsce podobnie, jak miesiąc wcześniej zajmuje Skoda (11 451; +13,7%) a na trzecim zamknął siedem miesięcy br. Opel (7 629; -22,4%) mimo, że jako pierwszy w pierwszej piątce marek odnotował spadek, utrzymuje się na podium. Czwarte miejsce należy nadal do marki KIA (7 080; +14,5%) po awansie o jedna pozycję w odniesieniu do sytuacji sprzed roku. Z piątą lokatą jest Volkswagen (6 929; -0,4%) i za nim dopiero Hyundai (6 186; +18,9%) mimo znacznego wzrostu.
Najczęściej wybieranym modelem przez klientów indywidualnych od początku 2018 r. jest Yaris (4 210; +18,5%). Przesunął się w skali roku o jedno miejsce w górę. Drugie zajmuje Fabia (3 864; +12,5%). Jej dystans od pierwszego miejsca wynosi 346 szt. Udział obu pierwszych modeli wyniósł odpowiednio 4,4% i 4,0%. Trzecią pozycję mimo spadku w skali roku utrzymuje Astra (3 132; -17,9%). Na czwartej umocniła się Dacia Duster (3 012 szt.; +11,4%) a dopiero za nim jest Octavia (2 430; +20,1%), mimo awansu o 4. miejsca w skali roku a razem z nią Tipo (2 430; -6,6%). Auris (2 336; -2,1%) poza pierwszą piątką.