4,5 sekundy. Tyle potrzebuje limitowana wersja iście brytyjskiego SUV-a do przekroczenia na cyfrowym prędkościomierzu trzech cyfr. Range Rover zaprezentował właśnie najmocniejszą odmianę modelu Velar SVAutobiography Dynamic Edition. Pod maską dzieje się – 5.0 l. V8 Supercharged!
Ponad pół tysiąca KM pod prawą nogą
Nie trzymamy długo w niepewności. Wspomniana jednostka generuje 550 KM i jak na SUV-a imponuje osiągami. Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 274 km/h.
Jeśli samochód świetnie przyspiesza, powinien też szybko i skutecznie się zatrzymywać, trzymać się nawierzchni niczym przyklejony i spontanicznie reagować na polecenia wydawane kierownicą. Ulepszone hamulce i elementy zawieszenia oraz indywidualne ustawienia, począwszy od układu napędowego, a skończywszy na systemach bezpieczeństwa sprawiają, że Velar SVAutobiography Dynamic Edition łączy charakter samochodu sportowego z terenową dzielnością luksusowego SUV-a.
Velar SVAutobiography Dynamic Edition wyróżnia się m.in. nowy przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, które zdecydowanie lepiej zasilają komory spalania doładowanego silnika V8 w tlen. Są też dodatkowe wloty powietrza, osłona chłodnicy, a progi ozdobiono dodatkowymi listwami. Tylny zderzak zintegrowano z dyfuzorem, w który wtopiono prostokątne końcówki układu wydechowego. Wszystkie egzemplarze SVAutobiography Dynamic Edition mają dach lakierowany w kolorze czarnym, który kontrastuje z resztą nadwozia.
Charakterystyczny, bo sugerujący lepsze osiągi, jest również kształt aluminiowych obręczy kół. Są one kute, a wiec bardziej wytrzymałe i lżejsze – 21-calowe felgi ważą tyle, co obręcze 20-calowe w modelu bazowych. Klienci mogą zamówić samochód z obręczami 22-calowymi, które są lakierowane na kolor o nazwie Silver Sparkle i mają diamentowane krawędzie.
Klienci mogą wybierać spośród czterech kombinacji kolorystycznych: Ebony, Cirrus, Vintage Tan i Pimento.
Wśród specjalnych elementów wykończenia wnętrza znalazła się sportowa kierownica ze specjalnie wyprofilowaniem wieńca i dotykowymi, aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów.
Opcjonalnnie można zamówić pakiet wykończenia wnętrza z włóknem węglowym w roli głównej, który nadaje kabinie jeszcze bardziej charakter brytyjskiej arystokracji.
4×4 – elektroniczny ale doprowadzony niemal do perfekcji
Wiadomo, mechaniki nie zastąpią żadne komputery. Zwłaszcza jeśli chodzi o napęd na obie osie. Ale… . W przypadku specjalnej edycji Velara układ AWD został skalibrowany na nowo, a w tym aktywna blokada tylnego mechanizmu różnicowego, 8-biegowa przekładnia.
Inżynierowie z działu Special Vehicle Operations firmy Land Rover poświęcili 63 900 godzin na odpowiednią kalibrację, aby zoptymalizować jazdę, prowadzenie i czułość.
Modyfikacje dotyczą też układu kierowniczego i zawieszenia pneumatycznego. Wszystko po to aby zapewnić lepsze wrażenia z jazdy.
Układ AWD został zestrojony w taki sposób aby skrzynka rozdzielcza potrafiła wytrzymać większe obciążenia generowane przez 5.0-litrowy doładowany silnik V8. Zaawansowany system Intelligent Driveline Dynamics precyzyjnie i niewyczuwalnie rozdziela moment obrotowy silnika odpowiednio do warunków. Może on skierować do 100 procent na tylną oś w zależności od warunków.