Pierwszy, sobotni odcinek Rajdu Wielkiej Brytanii – Myherin 1, padł łupem Sebastiena Ogier i Juliena Ingrassi, którzy już teraz awansowali na najniższe miejscu podium w generalce. Niemal wszystkie załogi spodziewały się trudnych warunków na drodze, jednak nieco ponad 20-kilometrowy klasyk w okrojonej wersji nie przysporzył im żadnych problemów.
Liderzy Ford M-Sport WRT pokonali pierwszy odcinek dzisiejszego etapu z czasem 10:46,2, pokonując o +2,9 s. Haydena Paddona i Seba Marschalla. Trzeci czas notują liderzy rajdu Ott Tanak/Martin Jarveoja w Toyocie, którzy na tej próbie stracili +3,1 s., jednak ciągle mają bezpieczną przewagę w postaci +32,9 s. nad pierwszą załogą Hyundaia – Thierry Neuvilliem i Nicolasem Gilsoulem.
Dobre otwarcie dnia dla Ogiera oznacza, że Francuz wskoczył na najniższe miejsce na podium i zbliżył się do Belgów na 2,2 s. (+35,1 s. do Tanaka).
Dzisiejszego etapu nie kontynuuje Teemu Suninen – Ford Fiesta WRC Fina ma uszkodzoną klatkę bezpieczeństwa.
Słaby, bo dopiero ósmy czas (+7,1 s.) Neuville na Myherin 1 tłumaczył śliską nawierzchnią, która faktycznie robiła się mniej przyjemna dla opon z każdym kolejnym przejazdem.
Czwarte miejsce okupuje obecnie Esapekka Lappi (+37,5 s.), któremu po piętach depta bardziej doświadczony w WRC kolega z zespołu Jari-Matti Latvala (różnica to tylko +0,5 s.). Fin skarży się jednak na sporą podsterowność w swoim Yarisie WRC. Dalej, ze stratą do piątego miejsca w generalce awizuje się Craig Breen w Citroenie C3 WRC (+11,2 s.), a następnie Hayden Paddon (+17,0 s.), który musi na kolejnych odcinkach odpierać ataki Matsa Ostberga. Norweg do Nowozelandczyka traci tylko +3,2 s. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają Andreas Mikkelsen – (otwierający dzisiejsze odcinki) i liderujący WRC2 Kalle Rovanpera w Skodzie Fabia R5.
Wybór opon na długi poranek
Kierowcy Citroena, a także Andreas Mikkelsen, oraz reprezentujący Toyotę Ott Tanak i Esapekka Lappi zabrali ze sobą pięć miękkich opon. Lider klasyfikacji WRC – Thierry Neuville postawił na trzy miękkie i dwie średnie, z kolei Sebastien Ogier na dwie miękkie i trzy średnie. Jari-Matti Latvala na cztery miękkie oraz jedną średnią oponę. Paddon i Evans wybrali pięć opon ze średnią mieszanką.