W kanadyjskim Metro Toronto Convention Centre dokonano prezentacji tegorocznego malowania SportPesa Racing Point F1 Team. Spadkobiercy Force India pozostali przy różowych barwach marki BWT (Best Water Technology).
Nowy tytularny sponsor to afrykański bukmacher, który będzie widoczny na niebieskich wstawkach karoserii. Kenijska firma jest obecna już w piłkarskiej Premier League jako partner Arsenalu, Evertonu i Southampton. Do prezentacji wykorzystano ubiegłoroczny samochód. Właściwy zobaczymy dopiero w poniedziałek podczas inauguracji testów F1 pod Barceloną.
Nie potwierdziły się plotki o przywróceniu przez zespół Lawrence’a Strolla którejś z historycznych marek F1, jak Brabham czy Lola. – Doszliśmy do wniosku, że w zasadzie jesteśmy zespołem wyścigowców i nie ma nic złego z nazwą Racing Point, która zawiera w sobie to kim w zasadzie jesteśmy – wyjaśnił szef zespołu Otmar Szafnauer.
Dyrektor techniczny Andrew Green zapowiedział intensywny program rozwojowy tegorocznego samochodu. Poprawki bazowej konstrukcji, którą zobaczymy na przyszłotygodniowych testach pojawią się już na inauguracyjny wyścig w Australii. Do 5. rundy mistrzostw świata F1 w Barcelonie bolid Racing Point może otrzymać jeszcze kilka upgrade’ów, aby był możliwie dobrze rozwinięty na europejską część sezonu. Podstawowymi kierowcami w sezonie 2019 będą Sergio Perez oraz syn właściciela, Lance Stroll.