Prezes Grupy Volkswagen, pan Herbert Diess, otwarcie poinformował Elona Muska, że niemiecka marka zamierza konkurować z Teslą w nadchodzących latach.
Volkswagen przyspiesza inwestycje w ekologiczne pojazdy i akumulatory, a walka z Teslą ma rozpocząć się już dziś. Tak brzmi zapowiedź Diessa przedstawiona na Światowym Forum Ekonomicznym w szwajcarskim Davos.
Diess powiedział ponadto dla Bloomberg TV, że to będzie wyścig, w którym Volkswagen ma ogromną przewagę nad Teslą. Niemiecka marka jest w stanie produkować masowo i konsekwentnie. To właśnie w tych obszarach Tesla miała największe problemy w ostatnich latach. Mimo to, kalifornijska marka po raz pierwszy przekroczyła wartość giełdową Volkswagena.
Z drugiej strony jednak, Tesla ma wyraźną przewagę jeśli chodzi o samochody elektryczne. Mówimy tu o doświadczeniu Elona Muska. Oprogramowanie Tesli jest dziś dużo bardziej stabilne niż Volkwswagena, który wciąż zmaga się z ID.3. Co więcej, Musk zapowiedział ostatnio, że chce wybudować fabrykę Tesli pod Berlinem – na terytorium wroga.
Elon Musk szuka do pracy Polaków w Tesla Gigafactory w Berlinie
Prezes Grupy VW zapowiedział, że najbardziej innowacyjna i mogąca pochwalić się największym zasięgiem na całym świecie firma wyprzedzi swoich rywali. Choć ID.3 wciąż zmaga się z problemami wieku dziecięcego, zaliczył doskonały start komercyjny. VW został zalany zamówieniami w przedsprzedaży na swój pierwszy w pełni elektryczny pojazd.
Produkcja ID 3 rozpoczęła się w Zwickau
Volkswagen ID.3 został skonstruowany na platformie MEB. ID.3 ma duży zasięg, bardzo przestronne wnętrze i świetne właściwości jezdne. ID.3 zostanie wprowadzony do oferty niemal równocześnie na rynkach w całej Europie latem 2020 r. Ponad 35 000 klientów zdecydowało się zarezerwować ID.3 jeszcze przed rozpoczęciem produkcji.
W wypadku fabryki w Zwickau Volkswagen po raz pierwszy całkowicie przekształcił duży zakład z produkcji samochodów zasilanych silnikami spalinowymi w fabrykę produkującą auta elektryczne. Inwestycja wyniosła w sumie około 1,2 miliarda euro. Od 2021 roku w Zwickau na platformie MEB będzie powstawać sześć modeli trzech marek Grupy. Cała załoga, licząca 8000 pracowników, została przeszkolona do produkcji aut elektrycznych i do pracy przy instalacjach wysokiego napięcia. Do końca 2020 roku załoga fabryki w Zwickau będzie miała za sobą około 13.000 dni szkoleniowych i pewne miejsce pracy na przyszłość.
Ktoś przerobił Volkswagena ID.3 na stare dobre kombi. O takie elektryki walczyłem
Oprócz fabryki w Zwickau, w produkcję ID.3 są zaangażowane również zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarzane są tam kluczowe elementy, takie jak silniki elektryczne i akumulatory. Fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych od 2022 r. Ponadto Grupa Volkswagen współpracuje również z firmą Northvolt w celu uruchomienia dużej fabryki akumulatorów w Salzgitter.