W trakcie podróży skończyło ci się paliwo? Kierowco, oto co powinieneś wtedy zrobić

W trakcie podróży skończyło ci się paliwo? Kierowco, oto co powinieneś wtedy zrobić

kierowca paliwo samochod

Podaj dalej

Żaden kierowca nigdy nie powinien dopuścić do sytuacji, że w baku kończy się paliwo i jeździ na rezerwie. Czasami jednak taka sytuacja może się zdarzyć, chociażby biorąc tutaj pod uwagę sytuację naprawdę losową. I choć auto z zapaloną kontrolką potrafi przejechać naprawdę wiele, w końcu ten limit dobiega końca.

Zapomniałeś zatankować paliwo?

kanister paliwo diesel

Nowe samochody są produkowane z myślą o zapominalskich i spokojnie przejadą nawet nieco ponad sto kilometrów na rezerwie. I to nawet w przypadku jeżeli nasz komputer pokazuje mniejszą odległość do przejechania. Mimo wszystko nie powinniśmy doprowadzać nigdy do takiej sytuacji. Ba, już sama jazda na rezerwie uważana jest przez wielu za coś nieodpowiedzialnego.

O ile rezerwy ubywa nam w mieście kłopot jest znacznie mniejszy, niż jeżeli jesteśmy na trasie czy autostradzie. Tutaj stacje paliw są oddalone od siebie nawet o dobre kilkadziesiąt kilometrów i nawet nasze dobre chęci mogą tutaj nie pomóc. Dlatego tak też ważne jest to, aby przed dalszą podróżą tankować odpowiednio wcześnie.

Samochody z bardziej poczciwą datą produkcji dają nam oznaki, że paliwo się kończy. Auto zaczyna szarpać, jechać nieregularnie, ale wciąż jedzie i można się bezpiecznie zatrzymać. Jeżeli chodzi o nowe auta tutaj jest zero jedynkowo – brak paliwa oznacza zatrzymanie pojazdu.

diesel paliwo bak

Szukanie ratunku na drodze

Jeżeli doszło do sytuacji do której tak naprawdę nigdy nie powinno, trzeba odpowiednio reagować. Coraz więcej kierowców wykupuje w swojej polisie pakiet assistance, a w nim z reguły jest możliwość dostarczenia paliwa w dane miejsce. Jeżeli takiej usługi nie mamy i tak możemy poprosić o taką usługę pomoc drogą, bądź po prostu kogoś z rodziny bądź znajomych.

Kanister 5-litrowy to ratunek na niewielką chwilę, dlatego najlepiej uzupełnić bak minimum dwukrotnie większą dawką paliwa. Tutaj trzeba pamiętać, że nie każde auto może od razu odpalić – niektóre auta mogą wymagać pokręcenia rozrusznikiem.

chrzczone paliwo diesel

Cierpią wtryski i filtr

Każdy kierowca musi pamiętać o tym, że na dnie baku mogą znaleźć się nieczystości, jakie osadzają się na dnie. Jazda z niewielką ilością paliwa może doprowadzić do zapchania się filtra, a co gorsza uszkodzeniem wtryskiwaczy. Tego typu sytuacja może powodować też zapowietrzeniem się układu paliwowego.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News