Śmiało można powiedzieć, że marka Volvo poziomem swoich reklam jest kilka dobrych lat przed konkurencją. Producent szwedzkich ciężarówek przygotował dla klientów cztery nowe ciężarówki Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX i wszystkie zaprezentował w niesamowitym spocie.
Volvo zbudowało ogromną wieżę z ciężarówek o wysokości 15 metrów i 58 ton, układając cztery nowe pojazdy jeden na drugim. I co najstotniejsze – nie jest to efekt komputerowy, a prawdziwa wieża. W reklamie wziął udział Roger Alm, wiceprezes wykonawczy Volvo Group i prezes Volvo Trucks.
– Zaprojektowanie i zbudowanie wieży i zapewnienie jej bezpieczeństwa zajęło około miesiąca. Było to w istocie możliwe dzięki temu, że solidna ciężarówka budowlana Volvo FMX i jej nowa 38-tonowa dwuosiowa jednostka mogą udźwignąć ciężar innych pojazdów. Wymagało to jednak stałej prędkości i kierunku, co osiągnięto dzięki technologii „Volvo Dynamic Steering” i wykwalifikowanemu kierowcy ciężarówki – wyjaśnia Markus Wikström, inżynier z Volvo Trucks.
Pojazdy zostały przymocowane specjalnymi stalowymi ramami, a układano je za pomocą ciężkiego dźwigu samochodowego. Jak powstała ta niezwykła reklama możecie zobaczyć poniżej.