Toyota doskonale wie czym się może szczycić i są to niewątpliwie jej hybrydy. W swojej stajni ma jednak też ceniony silnik typu diesel, choć akurat tego typu jednostki wysokoprężne nie były nigdy ich najmocniejszą stroną. Wszystko przez większe jednostki napędowe AD, w których dochodziło do erozji i problemów z piątym wtryskiwaczem.
Toyota też ma dobry diesel
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Jeżeli chodzi o najlepszy silnik diesla to mowa o starym i cenionym 1.4 D-4D, który swój żywot miał od 2002 roku przez aż osiemnaście lat. Po drodze oczywiście czekały go pewne modyfikacje, ale nigdy na tym nie tracił, a wręcz przeciwnie. W zasadzie wszelkie problemy jakie pojawiają się z tym napędem wynikają wyłącznie ze zużycia.
Zanim jednak to nastąpi trzeba przejechać naprawdę bardzo wiele setek tysięcy kilometrów. W internecie można znaleźć sporo zadowolonych klientów, którzy chwalą się przebiegiem kilometrów z takim silnikiem. Śmiało można uznać, że to nie tylko najlepszy diesel Toyoty, ale i jeden z lepszych na rynku.
Klienci cenią sobie bardzo fakt, że są bardzo niskie koszty serwisowania aut z tym napędem. W dodatku auta posiadają jednomasowe koło zamachowe, co w ograniczeniu kosztów napraw jest bardzo cenione. Często z aut z tym silnikiem korzystały floty.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Kupujesz samochód, pomyśl o 1.4 D-4D
Na rynku można znaleźć wiele samochodów z tą jednostką napędową. Jeżeli dany kierowca celuje w Toyotę, może śmiało pomyśleć o tym, aby poszukać modelu z takim silnikiem. A można znaleźć go w topowych modelach, bowiem posiada go wiele Yarisów, Corolli czy Aurisów.
I nawet jeżeli będzie to stary i wysłużony samochód, to obawy o diesel powinny pójść w niepamięć. Krąży legenda, że im starsza jednostka to mniej skomplikowana, prostsza i… lepsza.